Annons

Kritiserad på Tinder - e-handlare gjorde henne till modell Thea Lauryn Chippendale i klänning från Asos

Kritiserad på Tinder - e-handlare gjorde henne till modell

2019-05-06 11:02

"Swipea höger för att se vem som skrattade sist".

En 20-årig student, Thea Lauryn Chippendale från Lincoln i Nebraska, lade upp en bild på sig själv i en klänning från Asos på dejtingappen Tinder. 

När hon matchade med en person fick hon kommentaren att hon såg ut "som att hon jobbade med välgörenhet", att "klänningen inte gör henne en tjänst" samt att "den är hemsk" och att hon borde "gå och handla någonstans passande".

Thea lade upp konversationen på Twitter för att "visa hur kvinnor blir behandlade av män på dejtingsajten". Hennes inlägg spreds väldigt snabbt och i skrivande stund har det fått 107 000 gilla-markeringar och nästan 9000 retweets samt massor av stöttande privata meddelanden, skriver BBC News.

Kort efter inläggets publicering fick Thea ett meddelande från Asos. E-modejätten föreslog att Thea skulle bli modell för klänningen på deras sajt. 

Annons
Annons

Thea tackade ja till erbjudandet och några dagar senare gjorde Asos ett inlägg på Twitter där de visade upp Thea som modell och skrev: "Swipea höger för att se vem som skrattade sist".

Andra på Twitter har sedan kommenterat att Thea absolut borde vara modell för Asos, och att de tack vare hennes hennes bild vill köpa klänningen.

Thea Lauryn Chippendale var med i BBC:s radiokanal, Radio 1 Newsbeat, där hon kommenterade händelsen: 

- Jag har nypt mig några gånger för att försäkra mig om att det är på riktigt. Jag är fortfarande så chockad och förvånad över att de använder en bild på mig på sin hemsida. Jag kan inte tro att något så negativt har förvandlats till något så positivt.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Sportamore live på första marknaden utanför Norden

I dag: Sportamore live på första marknaden utanför Norden

Lansering en månad tidigare än beräknat.

Annons
Annons
Upplevelsehandel - ett måste också för <nobr>e-handeln</nobr>

Spaning: Upplevelsehandel - ett måste också för e-handeln

"Vem som helst kan sänka priset, men om man ska vara trovärdig över tid behövs handelsmannaskap på riktigt".

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och "helt sjukt"

77 företag tycker till om PostNords kapacitetstillägg.

Bianca Ingrosso:

Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

"Hade generalångest när vi köpte in dem".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handeln står för 2,6 procent.

E-handlare påstod sig ha

E-handlare påstod sig ha "flera miljoner" besökare - fälls av RO

Beslutet: Går inte att bevisa.

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta