Annons

Lagerhaus E-handel är en stadigt växande treåring

Lagerhaus E-handel är en stadigt växande treåring

2014-09-19 16:25

I september firar Lagerhaus e-handel tre år, och man kan konstatera att det var ett lyckat drag att satsa på nätet. Under förra året växte e-handeln med nästan 60 procent, något som ser ut att bli verklighet även i år.

Lagerhaus e-handel har vuxit stadigt sedan starten 2011. Steget från bloggshoppar till en egen webbshop var ett lyckat drag och man har haft en starkt tillväxt varje år. Något som innebar att man under 2013 tvingades flytta till nya och större lagerlokaler.

Samma år kunde Lagerhaus e-handel även visa upp en omsättningsökning på 59 procent, och inte oväntat innebar det att nätet var den försäljningskanal som ökade mest under året. Och så har det fortsatt även under 2014.

Företagets största skyltfönster

Hittills i år har Lagerhaus e-handel skickat ut cirka 60 procent fler paket jämfört med 2013. Med ständigt uppåtgående siffror och marknadens ökade intresse för att handla på Internet har nätbutiken blivit företagets största skyltfönster.

– Kunder över hela landet handlar i vår e-handel, även de som också har möjlighet att besöka en Lagerhausbutik. Att vi har fri frakt vid order över 300 kronor gör att många väljer det bekväma alternativt att få varorna levererade hem, säger Maria Åkfors, E-handelsansvarig på Lagerhaus.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Riksbanken om krisen:

Riksbanken om krisen: "Vi har inget mål för kursen"

Ingen ljusning för handeln.

Annons
Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Annons
Annons
Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta