Annons

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber Therese Lindgren frontar Bubblerooms nya spel

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber

2018-03-01 15:30

Bubblerooms nya spel ska ge kvinnor mellan 18 och 40 en inblick i företagets "glamorösa värld".

E-handlaren Bubbleroom kommer under mars att göra något som de själva påstår att de är “först i branschen” med. Då lanserar företaget nämligen ett mobilspel, som ska ha fokus på engagemang och kundupplevelse i syfte att skapa en långsiktig kundlojalitet. Spelet ska vara framtaget i samarbete med mobilspelstudion Gamerce, som specialiserat sig på att göra mobilspel till just företag.

Therese Lindgren ska nå unga kvinnor

Vid lanseringen kommer Bubbleroom dessutom att få hjälp av flera influencers, varav en ska vara Youtubestjärnan Therese Lindgren. På så sätt hoppas man på att lyckas nå målgruppen - kvinnor mellan 18 och 40 år. 

- Utöver Bubblerooms primära fokus, som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde, i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare. För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Therese Lindgren var ett självklart val för oss i det här samarbetet, säger Bubblerooms marknadsföringschef, Tina Malmqvist, i ett pressmeddelande. 

Spelet kommer att heta Party Puzzle, och är ett så kallat “tre i rad”-spel. Det utspelar sig i en stadsmiljö, där spelaren ska klara olika banor och får en belöning när de når nya nivåer. Denna kan exempelvis bestå av en rabattkupong, för vilken kunden givetvis ska kunna handla på Bubbleroom.se. 

Annons
Annons

"Passar Bubblerooms målgrupp perfekt"

Men Bubbleroom räknar inte med att spelet kommer att bli någon större trafikdrivande kanal. Istället handlar det om att låta kunderna få insyn i e-handlarens “glamorösa värld”.

- Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt, har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder, genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt, säger Patrik Bertilsson på Gamerce.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
IKEA:s Sverige-chef lämnar - hon tar över jobbet

IKEA:s Sverige-chef lämnar - hon tar över jobbet

Lämnar chefsposten i Nederländerna.

Annons
Annons
Efter hooverboarden och fidget spinnern: Elbilen nästa hajp?

Efter hooverboarden och fidget spinnern: Elbilen nästa hajp?

"Ligger högt och fortsätter att stiga".

Amazon-antiklimax i Stockholm:

Amazon-antiklimax i Stockholm: "Hoppas ni inte lämnar rummet"

Pressträffen hos Amazon Web Services handlade om... Amazon Web Services.

Elgiganten nära 6 miljarder för halvåret - <nobr>e-handeln</nobr> växer mest

Elgiganten nära 6 miljarder för halvåret - e-handeln växer mest

Räknar med över 12 miljoner besök under julhandeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta