Annons

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber Therese Lindgren frontar Bubblerooms nya spel

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber

2018-03-01 15:30

Bubblerooms nya spel ska ge kvinnor mellan 18 och 40 en inblick i företagets "glamorösa värld".

E-handlaren Bubbleroom kommer under mars att göra något som de själva påstår att de är “först i branschen” med. Då lanserar företaget nämligen ett mobilspel, som ska ha fokus på engagemang och kundupplevelse i syfte att skapa en långsiktig kundlojalitet. Spelet ska vara framtaget i samarbete med mobilspelstudion Gamerce, som specialiserat sig på att göra mobilspel till just företag.

Therese Lindgren ska nå unga kvinnor

Vid lanseringen kommer Bubbleroom dessutom att få hjälp av flera influencers, varav en ska vara Youtubestjärnan Therese Lindgren. På så sätt hoppas man på att lyckas nå målgruppen - kvinnor mellan 18 och 40 år. 

- Utöver Bubblerooms primära fokus, som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde, i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare. För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Therese Lindgren var ett självklart val för oss i det här samarbetet, säger Bubblerooms marknadsföringschef, Tina Malmqvist, i ett pressmeddelande. 

Spelet kommer att heta Party Puzzle, och är ett så kallat “tre i rad”-spel. Det utspelar sig i en stadsmiljö, där spelaren ska klara olika banor och får en belöning när de når nya nivåer. Denna kan exempelvis bestå av en rabattkupong, för vilken kunden givetvis ska kunna handla på Bubbleroom.se. 

Annons
Annons

"Passar Bubblerooms målgrupp perfekt"

Men Bubbleroom räknar inte med att spelet kommer att bli någon större trafikdrivande kanal. Istället handlar det om att låta kunderna få insyn i e-handlarens “glamorösa värld”.

- Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt, har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder, genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt, säger Patrik Bertilsson på Gamerce.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta