Annons

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber Therese Lindgren frontar Bubblerooms nya spel

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber

2018-03-01 15:30

Bubblerooms nya spel ska ge kvinnor mellan 18 och 40 en inblick i företagets "glamorösa värld".

E-handlaren Bubbleroom kommer under mars att göra något som de själva påstår att de är “först i branschen” med. Då lanserar företaget nämligen ett mobilspel, som ska ha fokus på engagemang och kundupplevelse i syfte att skapa en långsiktig kundlojalitet. Spelet ska vara framtaget i samarbete med mobilspelstudion Gamerce, som specialiserat sig på att göra mobilspel till just företag.

Therese Lindgren ska nå unga kvinnor

Vid lanseringen kommer Bubbleroom dessutom att få hjälp av flera influencers, varav en ska vara Youtubestjärnan Therese Lindgren. På så sätt hoppas man på att lyckas nå målgruppen - kvinnor mellan 18 och 40 år. 

- Utöver Bubblerooms primära fokus, som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde, i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare. För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Therese Lindgren var ett självklart val för oss i det här samarbetet, säger Bubblerooms marknadsföringschef, Tina Malmqvist, i ett pressmeddelande. 

Spelet kommer att heta Party Puzzle, och är ett så kallat “tre i rad”-spel. Det utspelar sig i en stadsmiljö, där spelaren ska klara olika banor och får en belöning när de når nya nivåer. Denna kan exempelvis bestå av en rabattkupong, för vilken kunden givetvis ska kunna handla på Bubbleroom.se. 

Annons
Annons

"Passar Bubblerooms målgrupp perfekt"

Men Bubbleroom räknar inte med att spelet kommer att bli någon större trafikdrivande kanal. Istället handlar det om att låta kunderna få insyn i e-handlarens “glamorösa värld”.

- Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt, har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder, genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt, säger Patrik Bertilsson på Gamerce.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Fraktjättens nya tjänst ska öka handeln med Kina

Fraktjättens nya tjänst ska öka handeln med Kina

Relativt billigt och relativt snabbt.

Annons
Annons
Svenska nätbutiker ingen match för utländska jättar

Helgläsning: Svenska nätbutiker ingen match för utländska jättar

Hur ska det gå för de svenska modehandlarna?

Löwengrips VD berättar allt om intåget på Amazon

Löwengrips VD berättar allt om intåget på Amazon

Svenska e-handlaren finns snart hos Amazon i Storbritannien, Tyskland, USA och Spanien.

1
Beställde hem leksaker från Wish - samtliga underkändes

Beställde hem leksaker från Wish - samtliga underkändes

Svenska e-handlare manar till försiktighet.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hon gjorde GDPR till kampanj:

Hon gjorde GDPR till kampanj: "Kunde bli en positiv vibb"

E-handlaren som vägrade att skicka ännu ett GDPR-mejl.

1
Avgjort: Här är några av Nordens bästa <nobr>e-handlare</nobr>

Avgjort: Här är några av Nordens bästa e-handlare

Stor prisutdelning under gårdagskvällen.

Annons
Annons
Familj i chock efter inspelning av Amazons röstassistent

Familj i chock efter inspelning av Amazons röstassistent

"Jag kopplar aldrig in den igen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Sportamore is looking for an experienced Purchasing Manager

Elodie Details AB söker:

Content Manager

TRIWA söker:

eCommerce Manager

Campadre söker:

Teamledare till Campadres Kundtjänst


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta