Annons

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber Therese Lindgren frontar Bubblerooms nya spel

Lanserar exklusivt mobilspel - med hjälp av Youtuber

2018-03-01 15:30

Bubblerooms nya spel ska ge kvinnor mellan 18 och 40 en inblick i företagets "glamorösa värld".

E-handlaren Bubbleroom kommer under mars att göra något som de själva påstår att de är “först i branschen” med. Då lanserar företaget nämligen ett mobilspel, som ska ha fokus på engagemang och kundupplevelse i syfte att skapa en långsiktig kundlojalitet. Spelet ska vara framtaget i samarbete med mobilspelstudion Gamerce, som specialiserat sig på att göra mobilspel till just företag.

Therese Lindgren ska nå unga kvinnor

Vid lanseringen kommer Bubbleroom dessutom att få hjälp av flera influencers, varav en ska vara Youtubestjärnan Therese Lindgren. På så sätt hoppas man på att lyckas nå målgruppen - kvinnor mellan 18 och 40 år. 

- Utöver Bubblerooms primära fokus, som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde, i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare. För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Therese Lindgren var ett självklart val för oss i det här samarbetet, säger Bubblerooms marknadsföringschef, Tina Malmqvist, i ett pressmeddelande. 

Spelet kommer att heta Party Puzzle, och är ett så kallat “tre i rad”-spel. Det utspelar sig i en stadsmiljö, där spelaren ska klara olika banor och får en belöning när de når nya nivåer. Denna kan exempelvis bestå av en rabattkupong, för vilken kunden givetvis ska kunna handla på Bubbleroom.se. 

Annons
Annons

"Passar Bubblerooms målgrupp perfekt"

Men Bubbleroom räknar inte med att spelet kommer att bli någon större trafikdrivande kanal. Istället handlar det om att låta kunderna få insyn i e-handlarens “glamorösa värld”.

- Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt, har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder, genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt, säger Patrik Bertilsson på Gamerce.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta