Annons

Leveranskritik mot MediaMarkt: Köpfest ledde till leveransproblem

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

2019-01-18 09:27

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Black Friday, julhandeln och den efterföljande mellandagsrean innebar en fartfylld shoppingperiod hos hemelektronikjätten MediaMarkt. Under Black Friday-veckan slog företaget till med över tusen erbjudanden, vilket inte oväntat ledde till försäljningsrekord.

LÄS ÄVEN: MediaMarkt: "Bästa Black Friday-veckan någonsin" 

"Helt otroligt dålig service"

Men det hårda köptrycket har fått konsekvenser för bland annat företagets e-handelskunder. På MediaMarkts Facebook-sida vittnar flera personer om beställningar som inte har levererats trots att det nu har gått ganska lång tid sedan köpfesterna i slutet av 2018.

- Jag gör en beställning på en maskin hos er och leveranstiden ska vara 3-5 dagar. Nu är vi inne på dag 17 och fortfarande ingen leverans! Hur kan det komma sig? undrar en e-handelskund.
- Har väntat i tre veckor nu och de hävdar fortfarande att de inte har någon aning om när leverans kommer ske. Helt otroligt dålig service från ett så stor företag, berättar en annan.

Ska vara löst "inom kort"

Bland raden av klagomål på sena leveranser finns rapporter om beställningar som lagts i början av december och fortfarande inte kommit fram. Det tas också upp att varor inte har skickats än, även om det har gått över en vecka sedan beställningen lades.

Annons
Annons

MediaMarkts pressavdelning är medveten om problemen med försenade leveranser.

- De stora volymerna har gjort att vi har fått vissa utmaningar i distributionsledet, men den information jag har fått från vår logistikavdelning är att detta kommer att lösa sig inom kort, skriver Jenny Pedersén, presskontakt på MediaMarkt till Ehandel.se.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta