Annons

Leveranskritik mot MediaMarkt: Köpfest ledde till leveransproblem

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

2019-01-18 09:27

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Black Friday, julhandeln och den efterföljande mellandagsrean innebar en fartfylld shoppingperiod hos hemelektronikjätten MediaMarkt. Under Black Friday-veckan slog företaget till med över tusen erbjudanden, vilket inte oväntat ledde till försäljningsrekord.

LÄS ÄVEN: MediaMarkt: "Bästa Black Friday-veckan någonsin" 

"Helt otroligt dålig service"

Men det hårda köptrycket har fått konsekvenser för bland annat företagets e-handelskunder. På MediaMarkts Facebook-sida vittnar flera personer om beställningar som inte har levererats trots att det nu har gått ganska lång tid sedan köpfesterna i slutet av 2018.

- Jag gör en beställning på en maskin hos er och leveranstiden ska vara 3-5 dagar. Nu är vi inne på dag 17 och fortfarande ingen leverans! Hur kan det komma sig? undrar en e-handelskund.
- Har väntat i tre veckor nu och de hävdar fortfarande att de inte har någon aning om när leverans kommer ske. Helt otroligt dålig service från ett så stor företag, berättar en annan.

Ska vara löst "inom kort"

Bland raden av klagomål på sena leveranser finns rapporter om beställningar som lagts i början av december och fortfarande inte kommit fram. Det tas också upp att varor inte har skickats än, även om det har gått över en vecka sedan beställningen lades.

Annons
Annons

MediaMarkts pressavdelning är medveten om problemen med försenade leveranser.

- De stora volymerna har gjort att vi har fått vissa utmaningar i distributionsledet, men den information jag har fått från vår logistikavdelning är att detta kommer att lösa sig inom kort, skriver Jenny Pedersén, presskontakt på MediaMarkt till Ehandel.se.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta