Annons

Leveranskritik mot MediaMarkt: Köpfest ledde till leveransproblem

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

2019-01-18 09:27

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Black Friday, julhandeln och den efterföljande mellandagsrean innebar en fartfylld shoppingperiod hos hemelektronikjätten MediaMarkt. Under Black Friday-veckan slog företaget till med över tusen erbjudanden, vilket inte oväntat ledde till försäljningsrekord.

LÄS ÄVEN: MediaMarkt: "Bästa Black Friday-veckan någonsin" 

"Helt otroligt dålig service"

Men det hårda köptrycket har fått konsekvenser för bland annat företagets e-handelskunder. På MediaMarkts Facebook-sida vittnar flera personer om beställningar som inte har levererats trots att det nu har gått ganska lång tid sedan köpfesterna i slutet av 2018.

- Jag gör en beställning på en maskin hos er och leveranstiden ska vara 3-5 dagar. Nu är vi inne på dag 17 och fortfarande ingen leverans! Hur kan det komma sig? undrar en e-handelskund.
- Har väntat i tre veckor nu och de hävdar fortfarande att de inte har någon aning om när leverans kommer ske. Helt otroligt dålig service från ett så stor företag, berättar en annan.

Ska vara löst "inom kort"

Bland raden av klagomål på sena leveranser finns rapporter om beställningar som lagts i början av december och fortfarande inte kommit fram. Det tas också upp att varor inte har skickats än, även om det har gått över en vecka sedan beställningen lades.

Annons
Annons

MediaMarkts pressavdelning är medveten om problemen med försenade leveranser.

- De stora volymerna har gjort att vi har fått vissa utmaningar i distributionsledet, men den information jag har fått från vår logistikavdelning är att detta kommer att lösa sig inom kort, skriver Jenny Pedersén, presskontakt på MediaMarkt till Ehandel.se.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta