Annons

Lokaliserade sina nätkunder - öppnar popup i huvudstaden Foto: Erikshjälpen Erikshjälpens regionchef Kersti Danielsson om e-handelspopupen i Stockholm

Lokaliserade sina nätkunder - öppnar popup i huvudstaden

2019-01-11 12:13

Ny e-handel vill möta sina kunder i verkligheten.

För drygt ett halvår sedan öppnade secondhandkedjan Erikshjälpen sin nätbutik Secondhand.se. Ambitionen var att komplettera organisationens 63 fysiska butiker med en e-handel för att nå ut till ännu fler kunder.

LÄS ÄVEN: Erikshjälpen storsatsar online - öppnar egen e-handel

"Modernt och unikt"

Sedan dess har Erikshjälpen märkt att ett stort antal av företagets e-handelskunder håller till i Stockholmsregionen. Därför var det inte så svårt för den relativt nystartade nätbutiken att välja stad när det blev dags för organisationens första popup-satsning.

Nu finns den tillfälliga butiken i gallerian The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm.

Annons
Annons
- Det här är ett modernt och unikt sätt att lyfta fram second hand i Stockholms innerstad och att öka medvetenheten om hållbar konsumtion, säger Kersti Danielsson, regionchef på Erikshjälpen Second Hand, i ett pressmeddelande.

Erbjuder "fullskalig e-handelssajt"

Sortimentet i popup-butiken kommer uteslutande från Erikshjälpens e-handel, och organisationens förhoppning är att projektet ska få fler att få upp ögonen för att handla begagnat på nätet.

- Med vårens försäljning i The Lobby vill Erikshjälpen synliggöra för fler kunder som gärna handlar digitalt, och vill ställa om till en mer hållbar konsumtion, att det är möjligt att handla second hand på en fullskalig e-handelssajt hemma i soffan, skriver Erikshjälpen.

Erikshjälpens popup kommer att finnas på plats i The Lobby under våren, i samband med att gallerian gör en särskild satsning på hållbar konsumtion.

MISSA INTE: Helgläsningen om second hand-försäljning på nätet som publiceras i morgon kl 10.00!

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta