Lokaliserade sina nätkunder – öppnar popup i huvudstaden

Ny e-handel vill möta sina kunder i verkligheten.

För drygt ett halvår sedan öppnade secondhandkedjan Erikshjälpen sin nätbutik Secondhand.se. Ambitionen var att komplettera organisationens 63 fysiska butiker med en e-handel för att nå ut till ännu fler kunder.

LÄS ÄVEN: Erikshjälpen storsatsar online - öppnar egen e-handel

Annons

"Modernt och unikt"

Sedan dess har Erikshjälpen märkt att ett stort antal av företagets e-handelskunder håller till i Stockholmsregionen. Därför var det inte så svårt för den relativt nystartade nätbutiken att välja stad när det blev dags för organisationens första popup-satsning.

Nu finns den tillfälliga butiken i gallerian The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm.

- Det här är ett modernt och unikt sätt att lyfta fram second hand i Stockholms innerstad och att öka medvetenheten om hållbar konsumtion, säger Kersti Danielsson, regionchef på Erikshjälpen Second Hand, i ett pressmeddelande.

Erbjuder "fullskalig e-handelssajt"

Sortimentet i popup-butiken kommer uteslutande från Erikshjälpens e-handel, och organisationens förhoppning är att projektet ska få fler att få upp ögonen för att handla begagnat på nätet.

- Med vårens försäljning i The Lobby vill Erikshjälpen synliggöra för fler kunder som gärna handlar digitalt, och vill ställa om till en mer hållbar konsumtion, att det är möjligt att handla second hand på en fullskalig e-handelssajt hemma i soffan, skriver Erikshjälpen.

Erikshjälpens popup kommer att finnas på plats i The Lobby under våren, i samband med att gallerian gör en särskild satsning på hållbar konsumtion.

MISSA INTE: Helgläsningen om second hand-försäljning på nätet som publiceras i morgon kl 10.00!

Annons
Annons