Annons

Modebutik på väg mot en halv miljard - dubblade resultatet Charlotte Nordén, VD Cellbes

Modebutik på väg mot en halv miljard - dubblade resultatet

2018-06-12 13:00

Blev av med systerbutik - och ökade e-handeln.

I höstas kom beskedet att e-handelskoncernen Consortio Fashio Group skulle lägga ner Halens och istället satsa vidare på sina två andra butiker - Cellbes och Bubbleroom. Mer exakt var planen att låta Halens leva vidare som varumärke, men att skicka besökare till Halens e-handel vidare till någon av de andra nätbutikerna.

LÄS ÄVEN: Halens lever vidare - fast utan egen e-handel

"Har ökat kraftigt"

Och Cellbes utveckling har stärkts sedan Halens försvann ur bilden. Under 2017 nådde nämligen Cellbes omsättning upp i 459 miljoner kronor, vilket är en ökning på 12 procent jämfört med året innan.

Annons
Annons
- Bolagets omsättning har under året ökat kraftigt, dels på grund av ökad marknadsbearbetning, en stark e-handelsmarknad och ett starkare erbjudande. Det stärkta erbjudandet har varit ett målmedvetet arbete i syfte att stärka såväl varumärket, som modekollektionerna i sortimentet, skriver Cellbes i sin årsredovisning.

E-handeln tar över

Över samma period ökar företagets rörelseresultat från drygt 20 till knappt 44 miljoner kronor, vilket alltså är mer än en fördubbling.

- Kundbeteendet övergår mer och mer till att vara e-handelsdrivet och mindre katalogdrivet, även om kataloger alltjämt är en viktig marknadsföringskanal, skriver Cellbes.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta