Annons

Modebutik på väg mot en halv miljard - dubblade resultatet Charlotte Nordén, VD Cellbes

Modebutik på väg mot en halv miljard - dubblade resultatet

2018-06-12 13:00

Blev av med systerbutik - och ökade e-handeln.

I höstas kom beskedet att e-handelskoncernen Consortio Fashio Group skulle lägga ner Halens och istället satsa vidare på sina två andra butiker - Cellbes och Bubbleroom. Mer exakt var planen att låta Halens leva vidare som varumärke, men att skicka besökare till Halens e-handel vidare till någon av de andra nätbutikerna.

LÄS ÄVEN: Halens lever vidare - fast utan egen e-handel

"Har ökat kraftigt"

Och Cellbes utveckling har stärkts sedan Halens försvann ur bilden. Under 2017 nådde nämligen Cellbes omsättning upp i 459 miljoner kronor, vilket är en ökning på 12 procent jämfört med året innan.

Annons
Annons
- Bolagets omsättning har under året ökat kraftigt, dels på grund av ökad marknadsbearbetning, en stark e-handelsmarknad och ett starkare erbjudande. Det stärkta erbjudandet har varit ett målmedvetet arbete i syfte att stärka såväl varumärket, som modekollektionerna i sortimentet, skriver Cellbes i sin årsredovisning.

E-handeln tar över

Över samma period ökar företagets rörelseresultat från drygt 20 till knappt 44 miljoner kronor, vilket alltså är mer än en fördubbling.

- Kundbeteendet övergår mer och mer till att vara e-handelsdrivet och mindre katalogdrivet, även om kataloger alltjämt är en viktig marknadsföringskanal, skriver Cellbes.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta