Annons

Modestjärnan Nelly firar 10 år med kändissamarbete

Modestjärnan Nelly firar 10 år med kändissamarbete

2014-02-14 10:17

CDON Groups modebutik Nelly.com firar i år 10 år som e-handlare. Sedan starten 2004 ska Nelly växt till att bli e-handelsplatsen med bäst koll på ungt nordiskt partymode enligt företaget själva. Nu firar de framgångarna med sin största kampanj någonsin.

Nelly skall idag finnas på 80 marknader med modeprodukter ifrån mer än 850 olika varumärken. Nätbutiken besöks av nära 350 000 besökare dagligen och på huvudkontoret i Borås arbetar idag 150 personer.

Nu firar denna modestjärna 10 år med ett kändissamarbete. I vad som sägs vara Nellys största kampanj någonsin har de lockat den amerikanska skådespelerskan och sångerskan Leighton Meester. Känd för sin medverkan i TV-serier som Gossip Girl, Law & Order och Entourage.

– Vi är väldigt glada för samarbetet med Leighton Meester. Nu tar vi steget ut på den internationella modescenen och välkomnar Nelly-tjejer över hela världen att uppleva vårt erbjudande, säger Magnus Månsson, vd för Nelly.com.

Leighton Meester ska inte heller ha varit sen att tacka jag till erbjudandet att fronta Nellys "Hollywoodkampanj".

– Jag tvekade aldrig på att tacka ja till samarbetet. Det bästa av allt är att jag själv fått välja alla kläder i kampanjen, så det är bara saker som jag känner mig bekväm med att bära, säger Leighton Meester.

Nelly skall numera ha över 2 miljoner kunder och dessa får alltså ta del av Leightons kollektion som lansera den 24 februari.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta