Mulberry satsar på mobila kunder med responsiv sajt

Responsiva sajter är det nya svarta i e-handelsvärlden. Nu hakar även det brittiska lyxmärket Mulberry på trenden. Med nylanseringen av sin e-handelssajt hoppas man locka fler mobila besökare och utländska kunder.

Det brittiska accessoar- och klädföretaget Mulberry som huvudsakligen gjort sig kända för sina läderväskor, både för kvinnor och män, har lanserat en ny e-handel.

Som många andra har de hakat på den senaste trenden med responsiv design för att tilltala det kraftigt växande antalet besökare från smartphones och surfplattor.

Annons

– Vi vill säkerställa att vi har en stark och skalbar sajt även för smartphones och surfplattor. Något som innebär att kunden får en fantastisk och konsekvent upplevelse oavsett vilken enhet de använder när de besöker Mulberry.com, säger Charlotte O’Sullivan, Head of online på Mulberry.

Ska växa internationellt

Förutom sin näthandel har Mulberry även 127 butiker runt om i världen. 62 av dem driver företaget själva och 15 av dem finns på hemmaplan i Storbritannien. Med lanseringen av den nya hemsidan hoppas man även öka antalet besökare från utlandet.

– En viktig del i nylanseringen är att vi vill fortsätta att ha en stark och stabil plattform som kan hålla jämna steg med, och stödja vår internationella tillväxt. Vi ville också ha något som tillåter oss att fortsätta utvecklas och förbättra upplevelsen och den servicenivå vi erbjuder våra kunder, säger Charlotte O’Sullivan.

 

Källa: Internet Retailing

Annons