Annons

Nätbutik tar över trafiken från Villbada-Lizas sajt Sajten blir kvar men köpet sker i en annan e-handel

Klart: Nätbutik tar över trafiken från Villbada-Lizas sajt

2018-12-17 14:14

"Står för en lika god företagsetik som jag själv".

I förra veckan kunde vi avslöja att Liza Grevblad, som ligger bakom den numera smått ikoniska badbaljebutiken Villbada.se, skulle sluta som e-handlare. Konkurrensen hade helt enkelt blivit för tuff och hon hade redan från början tagit beslut om att hon inte var intresserad av att skala upp verksamheten, med allt vad det innebär.

LÄS ÄVEN: Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Fortsätter äga varumärket

I samma veva berättade Liza Grevblad att hon kunde tänka sig att ingå ett avtal med ett annat företag, om det fanns intresse av att få tillgång till den trafik som fortfarande kommer in till Villbada.se.

Nu kan vi meddela att CoolStuff blev det bolag som hann först till kvarn. Företaget tar inte över själva sajten, men de som vill handla en badbalja kommer framöver att dirigeras om till CoolStuffs sida.

Annons
Annons
- Jag kommer att ha kvar min fruktansvärda sida med all info och min story samt fortsätta äga mitt fantastiska varumärke. Men eftersom jag inte själv säljer mer och CoolStuff är min återförsäljare så dirigerar jag nu om kunderna som vill köpa balja till Coolstuff.com för de utländska besökarna samt Coolstuff.se för de svenska. Så kan kunderna fortsätta bada! skriver Liza Grevblad i ett mejl till Ehandel.se.

"Känns fantastiskt bra"

Villbadas grundare har tidigare sagt till Ehandel.se att hon redan från början var beredd på att hennes idé skulle kopieras, och att hon därför inte lider av att lämna livet som e-handlare bakom sig nu när prispressen blev för stark och de konkurrerande nätbutikerna för många.

Valet av CoolStuff som ny samarbetspartner känns helt rätt, tycker hon.

- CoolStuff står för en lika god företagsetik som jag själv och har varit med under hela resan så därför känns denna lösning helt fantastiskt bra, avslutar Liza Grevblad.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta