Annons

Nätbutiken Nordic Feel stäms för falskmärkning

Nätbutiken Nordic Feel stäms för falskmärkning

2015-03-04 11:12

Den prisade e-handlaren Nordic Feel stäms nu av Kemisk-Tekniska Leverantörsförbundet, KTF. Nordic Feel säljer skönhetsprodukter på nätet och enligt KTF står inte allt rätt till med dessa.

Nordic Feel har stämts i Marknadsdomstolen kring sin verksamhet på nätet. De anklagas bland annat för falskmärkning av produkter.

Nordic Feels ägare, Nordic E-Commerce Group, köpte nyligen nätbutiken Beautyplanet ifrån InkClub och ICA Gruppen.

Beautyplanet har även de blivit stämda av KTF kring bland annat manipuleringar av förpackningar och falskmärkning. Det ryktas att stämningen skulle legat bakom försäljningen av Beautyplanet men detta förnekas bestämt av Fredrik Brandt, VD på InkClub.

– Stämningen som du nämner har inget med försäljningen att göra, svarar Fredrik.

Nu ska alltså KTF även vara ute efter Nordic Feel, kanske i koppling till Beautyplanet. Till Sveriges Radio säger man indirekt att KTF är på en häxjakt för att stoppa bland annat nätaktörer.

Ett seriöst företag

Anklagelserna om falskmärkning av produkter förnekar man bestämt hos Nordic Feel.

Annons
Annons

– Tyvärr var det här väntat eftersom KTF har varit ute efter andra företag också. Det är helt osant, vi är ett seriöst företag som verkat sedan 2007 inom parfym och skönhet och vi har blivit prisade på många olika områden och alltid sett till kundens bästa, säger Henric Löfberg, VD på Nordic E-Commerce Group.

Det hela sägs vara ett försök att stoppa parallellimporten och frihandeln inom EU.

 

Källa: SR
På bild: Henric Löfberg

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Micke
2015-03-04 14:58

http://ktf.se/files/2015/03/20150218-st%C3%A4mningsans%C3%B6kan.pdf

Annons
Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

December är en bergochdalbana.

Annons
Annons
Eventchefen efter Emeetfinalen:

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

Turnén avslutades i Stockholm.

De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Extra: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Vilka var där?

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Prognosen för Sveriges absolut största e-handelsvecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Glöm inte bort världens största e-handelsdag.

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Betaltjänsten ökar mest.

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Generaldirektören vill snacka om saken.

Annons
Annons
Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

"Vi kommer att anställa i hög takt nu".

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras <nobr>e-handel</nobr>

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras e-handel

Adidas först ut att testa.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta