Nätbutiker inleder samarbete för bättre julförsäljning

Panduro Hobby och Smartphoto ska marknadsföra sina produkter tillsammans.

De två e-handelsföretagen Panduro Hobby och Smartphoto har bestämt sig för att göra gemensam sak inför årets julhandel. Företagen har kommit fram till att deras sortiment med fördel kan marknadsföras ihop. Detta eftersom båda riktar sig till personer som gillar personliga produkter och DIY (det vill säga Do-It-Yourself).

Nu ska företagen helt enkelt visa upp utvalda produkter tillsammans och dessutom kombinera dem med diverse pysseltips. Samarbetet ska redan ha börjat att synas i sociala medier.

Annons

- Du kan nästan säga att många av våra produkter är direkt beroende av varandra. Ett exempel är att vi ger kunden möjlighet att skapa personliga flasketiketter medan Panduro har vackra flaskor i sitt sortiment, och dessa kombinationer är nästintill oändliga, säger Maria Sillén-Sittner, marknadschef på smartphoto Nordic & UK i ett pressmeddelande.

- Det är alltid kul och spännande att testa nya samarbeten inom kategorier där vi kan aktivera kunden till mer kreativitet, lägger Thomas Panduro, marknadschef på Panduro Hobby till.

"Stora förhoppningar på samarbete"

Det nya samarbetet är tänkt att bli långlivat och kommer enligt pressmeddelandet “successivt att utökas” med flera nyheter framöver.

- Vi ser en naturlig koppling mellan våra sortiment och har stora förhoppningar på vad ett långsiktigt samarbete kan leda till, säger Maria Sillén-Sittner.

Annons