NetOnNet om vd-jakten: ”Har fått en hel del ansökningar”

"Stort antal klick på annonsen".

Igår kunde vi berätta att NetOnNet tagit till en ny metod i jakten på en ny vd. Genom att annonsera öppet i e-handeln, ville de locka även de egna kunderna att söka jobbet.

LÄS ÄVEN: NetOnNet ber e-handelskunderna att söka vd-jobbet

Annons

Nu berättar företagets presschef Nora Ay att annonsen tycks ha skapat ett stort intresse för tjänsten.

- Vi söker vår nästa VD i flera olika kanaler och jag har personligen ingen klar bild över hur det går i de olika kanalerna. Men jag vet att intresset har varit och är stort, och att vi fått in en hel del ansökningar redan, skriver hon till Ehandel.se. 

"Verkar finnas ett stort intresse"

Och sedan annonsen i e-handeln publicerades under gårdagen, så har många valt att klicka på länken.

- Vi släppte annonsen igår, och om vi ser till det stora antal klick vi fått på annonsen så verkar intresset vara stort bland våra besökare.

Hur fick ni idén att rikta er till kunderna i jakten på ny vd?

- NetOnNet började som en renodlad e-handlare år 1999. Sen dess har vi adderat fler försäljningskanaler som till exempel Lagershoppar, som tillkom 2001 samt ett dedikerat B2B-team. Samtliga utvecklingar och förändringar vi gjort har varit med fokus på kunden - vår lyhördhet för vad kunderna vill ha idag och imorgon har gjort att vi av många anses vara ledande inom e-handeln, skriver hon och fortsätter:

- Vår framtoning är modern, utmanande och smått rebellisk – så varför inte publicera en platsannons som speglar oss och detta på ett bra sätt, sammanfattar Nora Ay.

Annons
Annons