Annons

NordicFeel överväger fler butiker: Foto: NordicFeel NordicFeels butik i Växjö invigs i maj 2015

NordicFeel överväger fler butiker: "Viktigt med inspiration"

2016-10-03 13:37

Det har gått ett och ett halvt år sedan NordicFeel öppnade sin första, och hittills enda, butik.

NordicFeel har sedan ett och ett halvt år tillbaka en fysisk butik - en salong i företagets hemstad Växjö. Den öppnades för att bolaget ville få ökad kunskap om omnikanal och det fysiska mötet med kunden. VD:n Henrik Löfberg berättar att ambitionen var att bygga en upplevelse- och skönhetsdestination, snarare än att “trycka in produkter från golv till tak.

- Vår butik har ett noga utvalt sortiment med hög kvalité på rådgivning i en inspirerande och öppen miljö. Halva ytan avsattes till en modern och designad frisörverksamhet som speglar vårt breda kunnande inom hår och styling. Idag är det nästan alltid fullbokat och härlig kommers i butiken, säger han.

Har butiken infriat era förväntningar hittills?

- Vi var medvetna om att uppbyggnadsfasen skulle ta lite tid för att etablera trafik och kännedom men här räknade vi helt fel. Med stöd av vårt kundregister fick vi snabbt en bra start som idag inneburit att vi löpande anställt fler och fler frisörer och ökat öppettiderna till sju dagar i veckan. Tillväxt och lönsamhetsmässigt överträffar vi våra förväntningar.

"Möjligheten finns men inte innan jul"

Sedan NordicFeels butik såg dagens ljus har konkurrenten eleven expanderat i den fysiska världen med butiker i bland annat Stockholm och Uppsala och bolagets VD Michael Gegerfeldt har flera gånger uttryckt hur viktigt omnikanal är för hans skönhetsbolag.

Annons
Annons

Henrik Löfberg är något försiktigare även om han medger att bolaget “utvärderar löpande och jämför förutsättningarna med olika alternativa affärsmodeller”.

- Vi vet att det är viktigt med inspiration och att erbjuda utbildning och kunskap för kunden. Men vi har alltid gillat att köra lite oväntade och okonventionella lösningar och inom ramen för detta ser vi just nu flera olika och spännande koncept vilka skall analyseras fullt ut innan vi drar igång fler butiker. Så möjligheten finns men det blir i alla fall inte innan jul.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Contentors vd Rebecca Brodd lämnar - han tar över

Contentors vd Rebecca Brodd lämnar - han tar över

Går vidare till en hemlig tjänst.

Annons
Annons
Kinaposten hamnar i Örebro - tullager ska stå klart i höst

Kinaposten hamnar i Örebro - tullager ska stå klart i höst

Säger hejdå till Arlanda.

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

"Vi har en tydlig position som en kvalitetsspelare gentemot våra konkurrenter".

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

Annons
Annons
E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta