Annons

NordicFeel överväger fler butiker: Foto: NordicFeel NordicFeels butik i Växjö invigs i maj 2015

NordicFeel överväger fler butiker: "Viktigt med inspiration"

2016-10-03 13:37

Det har gått ett och ett halvt år sedan NordicFeel öppnade sin första, och hittills enda, butik.

NordicFeel har sedan ett och ett halvt år tillbaka en fysisk butik - en salong i företagets hemstad Växjö. Den öppnades för att bolaget ville få ökad kunskap om omnikanal och det fysiska mötet med kunden. VD:n Henrik Löfberg berättar att ambitionen var att bygga en upplevelse- och skönhetsdestination, snarare än att “trycka in produkter från golv till tak.

- Vår butik har ett noga utvalt sortiment med hög kvalité på rådgivning i en inspirerande och öppen miljö. Halva ytan avsattes till en modern och designad frisörverksamhet som speglar vårt breda kunnande inom hår och styling. Idag är det nästan alltid fullbokat och härlig kommers i butiken, säger han.

Har butiken infriat era förväntningar hittills?

- Vi var medvetna om att uppbyggnadsfasen skulle ta lite tid för att etablera trafik och kännedom men här räknade vi helt fel. Med stöd av vårt kundregister fick vi snabbt en bra start som idag inneburit att vi löpande anställt fler och fler frisörer och ökat öppettiderna till sju dagar i veckan. Tillväxt och lönsamhetsmässigt överträffar vi våra förväntningar.

"Möjligheten finns men inte innan jul"

Sedan NordicFeels butik såg dagens ljus har konkurrenten eleven expanderat i den fysiska världen med butiker i bland annat Stockholm och Uppsala och bolagets VD Michael Gegerfeldt har flera gånger uttryckt hur viktigt omnikanal är för hans skönhetsbolag.

Annons
Annons

Henrik Löfberg är något försiktigare även om han medger att bolaget “utvärderar löpande och jämför förutsättningarna med olika alternativa affärsmodeller”.

- Vi vet att det är viktigt med inspiration och att erbjuda utbildning och kunskap för kunden. Men vi har alltid gillat att köra lite oväntade och okonventionella lösningar och inom ramen för detta ser vi just nu flera olika och spännande koncept vilka skall analyseras fullt ut innan vi drar igång fler butiker. Så möjligheten finns men det blir i alla fall inte innan jul.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Vill motverka beställningar av endast en vara.

Annons
Annons
Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

"Det är dags för mig att lämna över".

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

"Besitter lång erfarenhet av mode och digital marknadsföring".

Nya Polarn O. Pyret:

Nya Polarn O. Pyret: "En av Nordens snabbaste sajter"

"En app-liknande upplevelse".

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

"Ett stort utbud gör det svårare för kunden att hitta det de söker".

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Kartongknivar inte hållbart under Black Week.

1
Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

HSNG kompletterar utbudet.

Annons
Annons

"På Black Friday skulle vi gråta över ett sådant resultat"

E-handlarna talar ut om helgens köpfest.

Kraftig orderökning när Singles Day intog Sverige

Avslöjar: Kraftig orderökning när Singles Day intog Sverige

Vi berättar hur det gick i helgen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent

BSA KÖK & BAD AB söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webbredaktör/Marknadskoordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta