Nu kan alla Media Markts kunder handla till onlinepriser

Media Markt rullar nu ut sina digitala prisskyltar på bred front så att alla prisförändringar uppdateras samtidigt i samtliga varuhus och på nätet.

I höstas inledde Media Markt ett test med digitala prisskyltar i utvalda varuhus runt om i landet. Dels för att snabbt kunna ändra priserna beroende på till exempel efterfrågan och lagernivåer, samt för att kunna synkronisera online och offline.

Ett test som har slagit väl ut och nu väljer hemelektronikkedjan att rulla ut de digitala prisskyltarna i samtliga varuhus.

Annons

– En av de stora utmaningarna i branschen är de ständiga prisförändringarna. Vårt nya system med digitala prisskyltar underlättar både arbetet för personalen eftersom de slipper att fysiskt ändra priserna och samtidigt möjliggör de för varuhusen att hålla samma priser som på Mediamarkt.se, säger Per Kaufmann, VD för Media Markt.

Vill vara helt transparenta

Det här innebär att prisförändringarna uppdateras samtidigt i samtliga varuhus, och online, så att kunderna alltid kommer att se samma pris för samma produkt, med undantag för lagerrensningar.

De digitala prisskyltarna kommer dock alltid att visa det aktuella REA-priset under kampanjdagar, påpekar Per Kaufmann.

– Vi vill med detta vara helt transparenta mot våra kunder. Vi hoppas att detta ska ge dem en trygghetskänsla då våra priser alltid kommer att vara synkroniserade och att ingen kan gynnas av att besöka ett visst varuhus eller Mediamarkt.se.

Annons