Annons

Ny sajt hjälper E-handlare att lyckas internationellt

Ny sajt hjälper E-handlare att lyckas internationellt

2014-06-17 08:05

De flesta e-handlare har med största säkerhet koll på de inhemska högtiderna och trenderna. Men det kan vara svårt att veta vad som gäller i andra länder vid en specifik tidpunkt. Nu finns ett hjälpmedel som ska få e-handlare att dra nytta av vad som händer utanför sin egen hemmamarknad.

PayPal har nyligen lanserat en ny sajt, PayPal PassPort, som ska hjälpa e-handlare att expandera och sälja internationellt. Webbplatsen innehåller bland annat en mängd information om specifika länders traditioner, helgdagar, handelscykler och försäljningsutveckling.

Man får även tips om kulturella seder, tabun samt trender. Sajten innehåller utöver det lite hårdare fakta och information, som till exempel vilka regler som gäller när det kommer till logistik, tull, skatter, valutakurser och andra avgifter.

Interaktiv karta

Sajten och dess tjänster ska vara helt gratis att använda och en av de mer intressanta verktygen är en interaktiv karta som visar hur försäljningen ökat och minskat under vissa perioder.

Kartan visar den gränsöverskridande e-handeln under olika tider på året. Det så att du till exempel kan se när Kina köper en stor mängd varor från USA, eller när kineserna föredrar att handla från kanadensiska företag, kanske på grund av en förändring i växelkursen.

Enligt PayPal passar sajten och dess information bäst för företag som säljer säsongsbetonade eller trendkänsliga produkter. Men sajten är givetvis till för alla företag som är intresserade av att expandera försäljningen internationellt.

 

Källa: PCMag

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta