Nytt samarbete tar pulsen på omnikanal-handeln

IT-företaget Pulsen, med affärssystemet Harmoney, och e-handelsleverantören Jetshop inleder ett nytt samarbete. Tillsammans ska man erbjuda kompletta lösningar för företag inom e-handel och omnichannel.

En snabbväxande e-handelsmarknad och förändrade konsumentvanor kräver avancerade, helintegrerade lösningar för omnichannel. Därför inleder nu Pulsen, med affärssystemet Harmoney och e-handelsplattformen Jetshop Commerce, ett samarbete.

Något som innebär att man tillsammans ska kunna erbjuda snabbväxande återförsäljare kraftfulla integrerade lösningar, med stöd för omnichannel.

Annons

– Det är ett samarbete som riktar sig till både befintliga och nya kunder av Jetshop Commerce och Harmoney. Vi och Pulsen har flera kunder som efterfrågar respektive system därför ser vi möjligheter att standardisera viss integration och även funktionalitet mellan systemen. Vår gemensamma ambition är att ge ett mer komplett erbjudande med lägre investeringsbehov för kundens omni-kanal strategi, säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

Kompletta lösningar

Harmoney är särskilt utvecklat för företag som säljer via e-handel/distanshandel, butiker och klubb/abonnemang och företag som använder affärssystemet bedriver ofta försäljning genom flera olika kanaler och är verksamma på flera geografiska marknader.

Bland kunderna finns till exempel Consortio Fashion Group som i början av 2014 bytte till affärssystemet Pulsen Harmoney för sina fyra olika varumärken, Bubbleroom, Halens, Cellbes och Discount24.

– Genom våra egna lösningar och bra samarbeten skapas vassa lösningar för företag inom e-handel och omnichannel. Det är viktigt för oss att samarbeta med olika företag för att skapa de kompletta lösningar som krävs för olika kunders krav och behov, säger Fredrik Hedblom, vd på Pulsen Production.

Källa: Press
På bild: Fredrik Hedblom

Annons