Annons

Nytt strategiskt samarbete ska underlätta leveranserna

Nytt strategiskt samarbete ska underlätta leveranserna

2013-10-15 10:22

Memnon Networks som erbjuder transportadministration inleder ett nytt samarbete med Packoplock. Samarbetet innebär att kunder som bokar och administrerar sina transporter via Memnons TA-system, nu även kan lägga sin order hos Packoplock direkt i systemet.

Memnon Networks har fler än 100 000 användare som dagligen bokar och administrerar sina transporter i företagets transportadministrativa system. För att förenkla processen lanseras nu ett nytt strategiskt samarbete med Packoplock vars emballage, etiketter och övriga packprodukter används av en mängd e-handlare i Sverige.

Samarbetet innebär att användare i Memnons TA-system, Web-Ta och Memnon Apport, kan hitta sina packprodukter direkt i TA-systemet och lägga sin order hos Packoplock.
– Våra kunder använder Web-TA eller Memnon Apport för att boka och administrera sina transporter. Genom samarbetet med Packoplock ger vi dem nu även möjligheten att hantera sina inköp av allt de behöver för att kunna packa sina varor. Det blir ett enormt stort och bra utbud till mycket konkurrenskraftiga priser, säger Tobias Olbers, CMO på Memnon Networks.

Vill skapa ett mervärde

Samarbetet kommer att lanseras inom kort och kunderna i TA-systemen kommer att få tillgång till webbshopen från mitten av oktober. Syftet med samarbetet är att ge kunderna enkel tillgång till ett av marknadens bredaste utbud av allt som behövs för att packa en vara.
– Vi ser en stark koppling mellan tjänsten som Memnon levererar och vårt erbjudande hos Packoplock. Det är naturligt att de som bokar transporter också behöver material för att packa sina produkter inför frakt. Därför inledde vi det här samarbetet som vi tror kommer att skapa stort mervärde för kunderna, säger Mikael Holmberg, VD för Packoplock.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons
Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta