Annons

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

2019-01-22 07:55

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

E-handlaren NetOnNet har sedan många år tillbaka fokuserat på företag utöver privatpersoner. 2013 utökade man dock sin satsning på B2B och gav det en egen sektion i nätbutiken.

LÄS ÄVEN: NetOnNet ökar sin satsning på företagsförsäljning

Sedan dess har företaget fortsatt att utveckla affären för företag och NetOnNet B2B, som avdelningen heter, ska idag erbjuda en hel del olika tjänster.

Annons
Annons
- NetOnNet B2B säljer produkter från befintligt sortiment till företagskunder via våra Lagershoppar och hemsidor. Vi har även större ramavtalskunder som handlar löpande . Vidare agerar vi distributör och erbjuder ”drop shipment”-lösningar till diverse större kedjor främst i Sverige, men även till andra länder, berättar NetOnNets kommunikationschef Nora Ay för Ehandel.se.

Tillverkar produkter åt andra

NetOnNet ska även utnyttja sin starka närvaro i Kina för att erbjuda tillverkning av hemelektronikprodukter åt andra detalj- och dagligvaruhandelskedjor (OEM-tillverkning).

- Hela grundtanken med NetOnNet B2B, precis som med NetOnNets övriga verksamhet, är att göra processen så mekanisk som möjligt för våra kunder. Målet är att göra det enklare för kunden samt hålla kostnaderna så låga som möjligt, vilket kommer våra företagskunder till gagn genom tidsbesparing samt lägre priser, säger Nora Ay.

I går meddelade NetOnNet B2B att de nu utökar sina B2B-tjänster till att även inkludera företagsabonnemang för telefoni.

- Detta speglas i allra högsta grad om man tar en titt på vårt tjänsteutbud som idag utökades med telekomspecialisten på företagsabonnemang, nämligen Telness. Telness erbjuder kunden en plattform där de enkelt kan administrera alla sina anställdas telekom-abonnemang utan vare sig några bindningstider eller andra dolda kostnader, förklarar Nora Ay.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Bröt mot förbudet.

Annons
Annons
Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Förskjutning från butikshandel till nätbokhandel.

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

"Mer resurser till digitala medier och influencers".

E-handlare öppnar veganbutik:

E-handlare öppnar veganbutik: "Efterfrågan ökar hela tiden"

Står redo med 200 produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Starkt fjärde kvartal gjorde susen.

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

"Service och digitalisering viktiga delar".

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Annons
Annons
Löwengrips nya <nobr>e-handel</nobr> är live

Just nu: Löwengrips nya e-handel är live

Premiär för Hermine Hold.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Konfidentiellt söker:

Head of E-commerce

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta