Annons

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

2019-01-22 07:55

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

E-handlaren NetOnNet har sedan många år tillbaka fokuserat på företag utöver privatpersoner. 2013 utökade man dock sin satsning på B2B och gav det en egen sektion i nätbutiken.

LÄS ÄVEN: NetOnNet ökar sin satsning på företagsförsäljning

Sedan dess har företaget fortsatt att utveckla affären för företag och NetOnNet B2B, som avdelningen heter, ska idag erbjuda en hel del olika tjänster.

Annons
Annons
- NetOnNet B2B säljer produkter från befintligt sortiment till företagskunder via våra Lagershoppar och hemsidor. Vi har även större ramavtalskunder som handlar löpande . Vidare agerar vi distributör och erbjuder ”drop shipment”-lösningar till diverse större kedjor främst i Sverige, men även till andra länder, berättar NetOnNets kommunikationschef Nora Ay för Ehandel.se.

Tillverkar produkter åt andra

NetOnNet ska även utnyttja sin starka närvaro i Kina för att erbjuda tillverkning av hemelektronikprodukter åt andra detalj- och dagligvaruhandelskedjor (OEM-tillverkning).

- Hela grundtanken med NetOnNet B2B, precis som med NetOnNets övriga verksamhet, är att göra processen så mekanisk som möjligt för våra kunder. Målet är att göra det enklare för kunden samt hålla kostnaderna så låga som möjligt, vilket kommer våra företagskunder till gagn genom tidsbesparing samt lägre priser, säger Nora Ay.

I går meddelade NetOnNet B2B att de nu utökar sina B2B-tjänster till att även inkludera företagsabonnemang för telefoni.

- Detta speglas i allra högsta grad om man tar en titt på vårt tjänsteutbud som idag utökades med telekomspecialisten på företagsabonnemang, nämligen Telness. Telness erbjuder kunden en plattform där de enkelt kan administrera alla sina anställdas telekom-abonnemang utan vare sig några bindningstider eller andra dolda kostnader, förklarar Nora Ay.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta