Annons

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

2019-01-22 07:55

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

E-handlaren NetOnNet har sedan många år tillbaka fokuserat på företag utöver privatpersoner. 2013 utökade man dock sin satsning på B2B och gav det en egen sektion i nätbutiken.

LÄS ÄVEN: NetOnNet ökar sin satsning på företagsförsäljning

Sedan dess har företaget fortsatt att utveckla affären för företag och NetOnNet B2B, som avdelningen heter, ska idag erbjuda en hel del olika tjänster.

Annons
Annons
- NetOnNet B2B säljer produkter från befintligt sortiment till företagskunder via våra Lagershoppar och hemsidor. Vi har även större ramavtalskunder som handlar löpande . Vidare agerar vi distributör och erbjuder ”drop shipment”-lösningar till diverse större kedjor främst i Sverige, men även till andra länder, berättar NetOnNets kommunikationschef Nora Ay för Ehandel.se.

Tillverkar produkter åt andra

NetOnNet ska även utnyttja sin starka närvaro i Kina för att erbjuda tillverkning av hemelektronikprodukter åt andra detalj- och dagligvaruhandelskedjor (OEM-tillverkning).

- Hela grundtanken med NetOnNet B2B, precis som med NetOnNets övriga verksamhet, är att göra processen så mekanisk som möjligt för våra kunder. Målet är att göra det enklare för kunden samt hålla kostnaderna så låga som möjligt, vilket kommer våra företagskunder till gagn genom tidsbesparing samt lägre priser, säger Nora Ay.

I går meddelade NetOnNet B2B att de nu utökar sina B2B-tjänster till att även inkludera företagsabonnemang för telefoni.

- Detta speglas i allra högsta grad om man tar en titt på vårt tjänsteutbud som idag utökades med telekomspecialisten på företagsabonnemang, nämligen Telness. Telness erbjuder kunden en plattform där de enkelt kan administrera alla sina anställdas telekom-abonnemang utan vare sig några bindningstider eller andra dolda kostnader, förklarar Nora Ay.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta