Annons

Personlig stylist ska hjälpa män handla mode på nätet

Personlig stylist ska hjälpa män handla mode på nätet

2012-11-19 08:18

Modesajten Fashionisland vill göra det enklare och roligare för män att handla kläder på nätet. Med hjälp av den nya funktionen Personal Shopper kan besökarna på sajten från och med nu få stiltips och vägledning i realtid.

Fashionisland är en nätbutik helt dedikerad till mode för män. Man har sedan starten inte varit rädd för att testa nya grejer, bland annat var man en av de första som testade storleksguiden Virtusize i sin butik.

Nu provar man ett nytt grepp med något man valt att kalla för Personal Shopper.
– Vi var först med virtuell storleksguide, vilket tog bort barriären att handla på nätet för många som var osäkra på sin storlek. Nu tar vi nästa jättekliv som gör Fashionisland.se mer attraktivt att handla ifrån än en fysisk butik. Det är fantastiskt roligt att vi som passionerad nischaktör inom mode för män kan förse våra besökare med personlig service på ett aldrig tidigare skådat sett, säger Oscar Arrsjö, Grundare Fashionisland.se.

Tips via chatt

Personal Shopper fungerar som en chatt, men förutom att chatta med kunniga personer inom mode kan användaren också få produkter och sidor som efterfrågas eller rekommenderas visade för sig.

Vi har tidigare skrivit om liknande tjänster som hjälper män att välja ut kläder på nätet. Till exempel Trunk Club som skickar ut boxar med handplockade kläder till män, och Lookcraft som också fungerar på ungefär samma sätt.

Skillnaden mellan de två och Fashionislands är bland annat att det i den sistnämndes fall sker i realtid, medan de andra två tjänsterna väljer ut kläder baserat på ett antal frågor som man svarar på.

Funktionen smyglanserades för lite mer än en vecka sedan och har enligt Fashionisland redan blivit mycket populär.


Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

kinde
2012-11-19 13:31

Det här har väl Asos haft länge?

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta