Annons

Personligt i fokus när Byggmax bygger helt nytt

Personligt i fokus när Byggmax bygger helt nytt

2013-03-05 11:50

Avensia, en av Nordens större e-handelsleverantör jobbar just nu på en ny nätbutik åt Byggmax. Tillsammans med sökmotorn Apptus eSales ska den nya sajten bli självoptimerande och mer personlig för varje enskild kund. Den nya e-handeln ska vara i drift under sommaren 2013.

Byggmax har under året belönats med Internetworlds utmärkelse, Sveriges bästa e-handelssajt 2012. Trots det kommer man inom kort att lansera en ny e-handel. Tillsammans med e-handelsleverantören Avensia utvecklar man just nu en helt ny sajt som är självoptimerande, och medger full personalisering för kunden.
– Tillsammans med Avensia bygger vi nu en ny sajt som ska göra det lättare för kunderna att hitta rätt byggvaror och minska vår interna administration. Den nya sajten personaliserar och optimerar automatiskt innehållet efter varje besökare samt kör A/B testning kontinuerligt, säger Mia Kamlén, webbchef på Byggmax. .

Kommer inte längre med sajten

Man ska också ha lagt ner ett stort arbete på att koppla samman varorna i sortimentet med instruktionsfilmer för att praktiskt visa hur man kan gå tillväga med sitt byggprojekt.

– Vi vill göra det så enkelt och roligt som möjligt för våra kunder att handla byggvaror och förverkliga sina byggprojekt. Med den nuvarande sajten kommer vi inte längre, säger Mia Kamlén.

Byggmax utvärderade flera olika leverantörer, men valet föll till slut på Avensia som kunde visa upp liknande e-handelsprojekt som varit lyckade. Ett av dem är Kjell & Company som har uppvisat rekordresultat efter att ha lanserat en motsvarande e-handelslösning.

Ett självlärande system

I den nya e-handelssajten implementeras även sökmotorn, eSales, som kommer från Apptus. eSales skapar en unik butik för varje besökare genom ett självlärande system som analyserar kundens klick- och köphistorik, och presenterar de erbjudanden som ger flest köpbeslut.

– E-handeln stöttar försäljning i butik och tvärtom. Kunderna som besöker Byggmax.se vill direkt kunna få del av innehåll och produkter som är relevanta för just dem. Att automatiskt anpassa sajten efter besökaren så att produkter med störst köppotential exponeras är något vi arbetat med i flera år och har djup kompetens kring, säger Jörgen Bertilsson, vd på Avensia.

 
Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2013-03-05 23:08

Shit alltså, är det bara jag som går igång när jag läser eller hör namnet Apptus. Jag skulle vilja ha Apptus inkodat i mitt huvud, shit vad bra människa jag skulle blivit=)

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta