Annons

Personligt i fokus när Byggmax bygger helt nytt

Personligt i fokus när Byggmax bygger helt nytt

2013-03-05 11:50

Avensia, en av Nordens större e-handelsleverantör jobbar just nu på en ny nätbutik åt Byggmax. Tillsammans med sökmotorn Apptus eSales ska den nya sajten bli självoptimerande och mer personlig för varje enskild kund. Den nya e-handeln ska vara i drift under sommaren 2013.

Byggmax har under året belönats med Internetworlds utmärkelse, Sveriges bästa e-handelssajt 2012. Trots det kommer man inom kort att lansera en ny e-handel. Tillsammans med e-handelsleverantören Avensia utvecklar man just nu en helt ny sajt som är självoptimerande, och medger full personalisering för kunden.
– Tillsammans med Avensia bygger vi nu en ny sajt som ska göra det lättare för kunderna att hitta rätt byggvaror och minska vår interna administration. Den nya sajten personaliserar och optimerar automatiskt innehållet efter varje besökare samt kör A/B testning kontinuerligt, säger Mia Kamlén, webbchef på Byggmax. .

Kommer inte längre med sajten

Man ska också ha lagt ner ett stort arbete på att koppla samman varorna i sortimentet med instruktionsfilmer för att praktiskt visa hur man kan gå tillväga med sitt byggprojekt.

– Vi vill göra det så enkelt och roligt som möjligt för våra kunder att handla byggvaror och förverkliga sina byggprojekt. Med den nuvarande sajten kommer vi inte längre, säger Mia Kamlén.

Byggmax utvärderade flera olika leverantörer, men valet föll till slut på Avensia som kunde visa upp liknande e-handelsprojekt som varit lyckade. Ett av dem är Kjell & Company som har uppvisat rekordresultat efter att ha lanserat en motsvarande e-handelslösning.

Ett självlärande system

I den nya e-handelssajten implementeras även sökmotorn, eSales, som kommer från Apptus. eSales skapar en unik butik för varje besökare genom ett självlärande system som analyserar kundens klick- och köphistorik, och presenterar de erbjudanden som ger flest köpbeslut.

– E-handeln stöttar försäljning i butik och tvärtom. Kunderna som besöker Byggmax.se vill direkt kunna få del av innehåll och produkter som är relevanta för just dem. Att automatiskt anpassa sajten efter besökaren så att produkter med störst köppotential exponeras är något vi arbetat med i flera år och har djup kompetens kring, säger Jörgen Bertilsson, vd på Avensia.

 
Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2013-03-05 23:08

Shit alltså, är det bara jag som går igång när jag läser eller hör namnet Apptus. Jag skulle vilja ha Apptus inkodat i mitt huvud, shit vad bra människa jag skulle blivit=)

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

1
Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

1
ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta