Annons

PostNord satsar på Black Friday och Cyber Monday

PostNord satsar på Black Friday och Cyber Monday

2014-09-12 09:51

Vi har sedan långt tillbaka lyft att även Sverige bör anamma eller skapa sina egna Black Friday och Cyber Monday. Speciellt den senare som fungerar som en shopping-fyr som skall locka ut folk på nätet. Nu meddelar PostNord att de kommer satsa på dessa dagar i år.

I går släpptes e-barometern för andra kvartalet och i den noterades en större konkurrens ifrån utlandet, speciellt inom modehandeln. Denna ökande konkurrens skall enligt PostNord stärka behovet av att vi i Sverige etablerar Black Friday och Cyber Monday så att konsumenter inte vänder sig utomlands under dessa dagar.

– Slaget om de svenska konsumenterna kommer att bli ännu tuffare på nätet framöver. Det gäller för de svenska detaljhandelsföretagen att tillvarata alla möjligheter att vinna konsumenterna. En sådan stor möjlighet är att kraftsamla kring Black Friday och Cyber Monday som ännu är allt för okänt bland svenska konsumenter. I media och på internet var det förra året till exempel betydligt vanligare att rabatter från amerikanska sajter listades, trots att svenska webbutiker hade precis lika bra erbjudanden, säger Arne Andersson, e-handelsexpert på PostNord.

Aktivt genom PR-insatser

PostNord meddelar även att de redan planerar för fullt inför julhandeln. De kommer i år öppna 50 nya utlämningsställen för att avlasta de vanliga postombuden. De kommer även kommunicera Black Friday och Cyber Monday aktivt genom PR-insatser och i egna kanaler.

– En allt högre andel av konsumenternas julklappsinköp sker online, och framförallt sker en stor del av den tidiga julhandeln på internet. Förra året var också första gången PostNord på allvar märkte att allt fler företag satsar på att få igång handeln tidigare. Fler satsade till exempel på att sänka priserna kraftigt sista helgen i november, inspirerade av det som i främst USA kallas för Black Friday och Cyber Monday, säger Arne Andersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta