Readly och Telia Sonera i nytt strategiskt samarbete

Den digitala tidningstjänsten Readly, som kallats ett Spotify för läsande, ska få sitt stora genombrott med hjälp en ny allians.

Växjö-företaget Readly inledde förra sommaren en större satsning på den amerikanska marknaden. I år gör man ett ryck på hemmaplan, och man gör det genom ett ett tvåårigt samarbetsavtal med Telia Sonera.

Avtalet med Telia Sonera innebär att Telias mobilkunder får möjlighet att testa tjänsten gratis i tre månader när de tecknar nytt abonnemang eller förnyar sitt existerande.

Annons
Annons

– Vi är väldigt imponerade av den tjänst Readly erbjuder. Det är precis lika enkelt och bra att läsa ett magasin som att läsa det på papper och utbudet är betydligt större än någon fysisk tidningskiosk och kunden har tillgång till alla tidningar oavsett om hen är hemma, på landet eller utomlands, säger Patrik Höljö, Affärschef Globala Innehållstjänster på TeliaSonera

Har fungerat tidigare

Erbjudandet lanseras den första juni när Telia går ut i sin årliga stora sommarkampanj. Telia Sonera, som är Sveriges största mobiloperatör med en marknadsandel på 37,4 procent enligt Post och telestyrelsen, PTS, har tidigare kört ett liknande upplägg tillsammans med Spotify.

– Det här är ett genombrott på operatörsmarknaden och ett otroligt viktigt samarbete för oss. Vi har sett hur bra det fungerat mellan TeliaSonera och Spotify och vi är otroligt glada och stolta att TeliaSonera inleder ett liknande samarbete med oss, säger Per Hellberg, vd på Readly.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!