Reklam på CDON.com ska förbättra kunderbjudandet

I september öppnar Cdon.com upp sin sajt för annonsörer. Nyfikna som vi är ställde vi några frågor till Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef på Cdon Group, för att få reda på hur det hela kommer att fungera, och hur de ser på framtiden.

Tidigare i veckan berättade vi om att Cdon.com med start i september kommer att öppna upp sin marknadsplats för reklam. Ett naturligt steg och en spännande möjlighet enligt e-handelsföretaget, men vad innebär det egentligen, och vem kommer att kunna synas på sajten.

Fredrik Bengtsson– Detta är en premiumtjänst och det är viktigt att få in en bra mix annonsörer som är rätt för både målgruppen och miljön. Men helt klart är det varumärken, tillverkare och tjänsteleverantörer som varit tidigast att visa sitt intresse. Först ut blir mobiloperatören Tre, säger Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef på Cdon Group.

Annons

Men även om man primärt verkar rikta sig till varumärken och tillverkare, utesluter Fredrik inte att individuella säljare kommer att kunna exponera sina egna utbud via annonser.

– Om det kommer en sådan förfrågan tittar vi på den. Ingenting är omöjligt.

Inga expansionsplaner

Förutom Cdon.com har Cdon Group ett flertal andra e-handelssajter i sin portfölj. Bland dessa finns till exempel Lekmer.se, Nelly.com, Members.com, Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Tretti.se samt Milebreaker.com.

Men enligt Fredrik Bengtsson finns det i dagsläget inga planer på att expandera med något liknande till fler sajter. Men vad är då den större planen med programmet?

– Cdon.com har tidigare öppnat för extern försäljning via butiken. Nu öppnar de även dörren för marknadsföring vilket är ett helt naturligt steg. Att upplåta premiumytor ger Cdon.com möjlighet att ytterligare förbättra sitt kunderbjudande, avslutar Fredrik Bengtsson.

Tre:s annons är nu live på Cdon.com och den är inte diskret.

Annons
Annons