Skönhetsjätten närmar sig en miljard euro på nätet

Världens största kosmetikföretag storsatsar online och planerar bryta en miljard euro på nätet i år.

Kosmetikföretaget L'Oreal rapportera en omsättning på 12,8 miljarder euro för första halvåret 2015.

Mer intressant är dock deras växande e-handel som nu sägs stå för 4 procent av omsättningen eller runt en halv miljard euro.

Annons

För helåret 2015 rapporterat företaget att man planerar att passera en miljard euro i omsättning online.

Digitalt dreamteam

Kina sägs vara en av de starkaste marknaderna för e-handel och av L'Oreals omsättningen i landet ska 15 procent gå via nätet.

För att lyckas nå 1 miljard euro via e-handel har man anställt ny personal med digital kompetens. Allt för att vinna kosmetikhandeln online.

- Vi rekryterar ett dreamteam av digitala nördar och experter som verkligen kan hjälpa oss att vinna kampen. Och vi är mycket förväntansfulla, eftersom vi tror att det kommer att bli en stor konkurrensfördel, säger Jean-Paul Agon, VD för L'Oreal.

 

Källa: IR
Foto: Mario FOURMY
På bild: Jean-Paul Agon

Annons