Annons

Sportamores omsättning fortsätter att öka

Sportamores omsättning fortsätter att öka

2012-11-07 13:33

Det nyligen börsnoterade e-handelsföretaget Sportamore fortsätter att öka sin försäljning. Under perioden juli till september ökade omsättningen med 110 procent jämfört med samma period förra året. Det går dock inte lika bra för aktien.

Sportamore redovisade i dag årets tredje kvartalsrapport. Under perioden juli till september ökar företagets försäljning till 35,8 miljoner kronor, jämfört med förra årets 17,1 miljoner. En försäljningstillväxt på 110 procent.

Även intäkterna från januari till september har ökat till 98,1 miljoner kronor under 2012 jämfört med 41,9 miljoner i fjol. Bolaget gör dock fortfarande en förlust på 11,6 miljoner kronor under perioden.
– Den positiva trenden i besökstal har fortsatt och Sportamore har nu mer än en miljon besök per månad. Vi fortsätter investera marknadsföringsresurser i att skapa en ännu större konsumentbas och intensifierar samtidigt arbetet med att ta hand om befintliga kunder på bästa sätt, säger Sportamores vd Johan Ryding.

Skakig första tid på börsen

Den 25 oktober listades Sportamore på Nasdaq OMX First North, och man har haft en skakig första tid på börsen. Redan från start fick man se nästan en tredjedel av aktiens värde gå upp i rök när kursen sjönk från 34 kronor per aktie till 23 kronor när börsen stängde efter första dagens handel.

Anledningen till att Sportamore tog vägen in på börsen är att bolaget är på jakt efter kapital för att kunna växa ytterligare. Under första halvåret 2013 planerar Sportamore att expandera till Norge, Danmark och Finland. För att finansiera satsningen genomfördes i samband med listningen en framgångsrik nyemission som tillförde bolaget ytterligare 64,5 Miljoner konor.
– Perioden har präglats av förändringar och aktiviteter ämnade att rusta bolaget för framtida tillväxt. Sportamore har flyttat hela sin lager- och logistikfunktion till nya lokaler och står nu redo för att möta de kommande årens utmaningar och möjligheter, säger Johan Ryding.


Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2012-11-07 14:33

Ja snacka om att detta företag kan flytta, Hallelujah för en sådan lagerflytt som dessa gjort. Det kräver så otroligt mycket för att lyckas med en sådan flytt, hatten av eller nej jag drar av mig brallorna med!

Jag är inte rätt man att prata ekonomi, men det ser ju tufft ut rent siffermässigt.

Men så länge Joakim Friedman och hans entusiasm som verkligen sprutar ut från alla håll och kanter på denna karln så är man nog "säker" på en framgång!

Kocken
2012-11-07 20:56

Öka omsättning är ganska enkelt om man kan gå i förlust.
Tycker att vi har väldigt många "STORA" bolag som växer, men inte gör resultat.
Undrar när verkligheten går upp för dessa bolag att att måste göra vinst till sist?

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta