Annons

Sporthandel på nätet får ny designchef Paul Laing

Sporthandel på nätet får ny designchef

2017-07-25 16:30

Har tidigare jobbat på KappAhl och Stadium.

Craft Sportswear, som designar och tillverkar träningsprodukter som säljs hos återförsäljare och sedan 2015 även i den egna e-handeln, får en ny designchef. 

Från och med den 14 augusti blir det nämligen Paul Laing som kommer att leda det svenska sportvarumärkets designarbete. 

- Vi jobbar hela tiden med att stärka och bygga varumärket Craft. I det arbetet spelar designen en central roll och vi är mycket glada att Paul Laing kommer att ansvara för denna viktiga del. Pauls huvuduppgift blir att ta Crafts produktuttryck in i framtiden och anpassa vårt erbjudande till ett modernt retail-landskap. Han kommer definitivt att bli en nyckelspelare i varumärkets utveckling, säger Crafts produkt- och marknadschef, Daniel Högling, i ett pressmeddelande.

"En stor passion för sport" 

Paul Laing har tidigare jobbat som designchef på både KappAhl och Stadium och har en speciell förkärlek till sportbranschen.

Annons
Annons
- Jag har en stor passion för sport och funktion och ser det som en ynnest att få kombinera detta intresse med mitt kall, som är design och uttryck. Craft är ett mycket spännande varumärke som står på tröskeln till att bli en etablerad global spelare. Jag ser verkligen fram emot att vara med och ta varumärket till nästa nivå, säger han.

Ett långsiktigt steg

Och enligt Daniel Högling så är rekryteringen av Paul Laing ett av flera steg i företagets förnyelsearbete, som har det långsiktiga målet att skapa kontinuerlig tillväxt.

- Rekryteringen av Paul är en mycket bra början på denna resa, avslutar Högling.

 

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta