Svenska Zale en ny utmanare i designvärlden

Zale.se är en ny utmanare inom design på nätet. Genom att erbjuda inspirerande design- och heminredningsprodukter med tidsbegränsade kampanjer, vill man sätta en mer kreativ touch på e-handeln.

Zale.se påminner vid en första anblick ganska mycket om Fab.com som fått en hel del uppmärksamhet den senaste tiden. Precis som Fab vill man sätta en mer kreativ touch på e-handeln och på sin sajt säljer man främst design- och heminredningsprodukter genom tidsbegränsade kampanjer.

Företaget grundades 2012 av Henrik Jakobsson, Olof Jakobsson och Jacob Thörn som även tidigare varit verksamma inom e-handelsområdet. De såg en lucka i utbudet på den svenska marknaden för produkter inom design och heminredning på nätet och bildade Zale.se.

Annons

– Vi tre har länge diskuterat de stora möjligheter som finns för nya e-handelskoncept inom design och relaterade produkter, ett område inom vilket delar av Europa hamnat på efterkälken. Zale.se kommer att engagera sina besökare och erbjuda någonting som skiljer sig från mängden. Vi har tagit de första stegen och inlett resan på den långtgående plan som vi utarbetat, säger Henrik Jakobsson, grundare och delägare av Zale.se.

Är i en övergångsperiod

Sajten lanserades i slutet av juni och fokus i produkturvalet ligger i att skapa inspiration och engagemang hos kunden. Det går att hitta alltifrån unika bubbel-fåtöljer till LED-klockor och en kombinerad kabinväska och kick-board. Och man är redan nöjda med det gensvar man fått från sina kunder.

– Med de många kampanjer och samarbeten som vi har i vår pipeline framöver är jag mycket positiv till framtiden och ser goda möjligheter för en fortsatt stark utveckling, säger Henrik Jakobsson.

Man har även precis som många andra e-handlare sett vart trenden pekar, vi verkar gå mot en alltmer mobil form av e-handel.

– Vi har även identifierat intressanta trender i våra kunders surfbeteenden. Efter att ha analyserat vår egen besöks- och marknadsföringsstatistik är det tydligt att vi är inne i en övergångsperiod där många personer går ifrån att surfa på laptops eller stationär datorer till att använda läsplattor och smartphones. Denna utveckling skapar både utmaningar och möjligheter men gör samtidigt dagens e-handelsmarknad mycket spännande att befinna sig på, säger Henrik Jakobsson.

 
Källa: Press

Annons