TV-stjärnan i ny satsning – lanserar marknadsplats på nätet

Bygger ut karriären med nytt e-handelsprojekt.

Kocken och programledaren Rachael Ray är förmodligen främst känd för sin medverkan i TV-programmet med samma namn som hon själv. Nu har hon dock bestämt sig för att testa något helt nytt - och valet föll på att bli e-handlare. Det rapporterar magasinet WWD.

Ray har nämligen lanserat en egen onlinemarknadsplats. Den heter Moxie Made och har som ambition att bli en plattform för varumärken som grundats av kvinnor.

Annons

Tips och inspiration

Som exempel kommer Rachael Rays nylanserade väskvarumärke Convalore att finnas tillgängligt på den nya marknadsplatsen, och sortimentet i övrigt uppges bestå av märken som inspirerar TV-profilen själv.

Utöver att göra det lättare att köpa mode, accessoarer och så kallade livsstilsprodukter, ska Moxie Made bjuda sina besökare på tips och inspiration från influencers i modebranschen.

LÄS ÄVEN: Kändisfotografen Bingo Rimér har blivit e-handlare

Annons