Annons

TV-stjärnan i ny satsning - lanserar marknadsplats på nätet Foto: www.rachaelray.com Byter mat och TV mot väskor och e-handel

TV-stjärnan i ny satsning - lanserar marknadsplats på nätet

2019-03-14 08:23

Bygger ut karriären med nytt e-handelsprojekt.

Kocken och programledaren Rachael Ray är förmodligen främst känd för sin medverkan i TV-programmet med samma namn som hon själv. Nu har hon dock bestämt sig för att testa något helt nytt - och valet föll på att bli e-handlare. Det rapporterar magasinet WWD.

Ray har nämligen lanserat en egen onlinemarknadsplats. Den heter Moxie Made och har som ambition att bli en plattform för varumärken som grundats av kvinnor.

Tips och inspiration

Som exempel kommer Rachael Rays nylanserade väskvarumärke Convalore att finnas tillgängligt på den nya marknadsplatsen, och sortimentet i övrigt uppges bestå av märken som inspirerar TV-profilen själv.

Annons
Annons

Utöver att göra det lättare att köpa mode, accessoarer och så kallade livsstilsprodukter, ska Moxie Made bjuda sina besökare på tips och inspiration från influencers i modebranschen.

LÄS ÄVEN: Kändisfotografen Bingo Rimér har blivit e-handlare

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta