Annons

Tailor Store ger sig på den skräddarsydda kostymen

Tailor Store ger sig på den skräddarsydda kostymen

2015-02-19 08:46

Näthandeln Tailor Store som nyligen lanserade ett nytt online-verktyg för att skräddarsy deras olika produkter, tar nu ytterligare ett steg mot deras framtidsvision. Tailor Store meddelar att man nu gjort en lyxprodukt tillgänglig för alla.

Tailor Store skall nu erbjuda skräddarsydda kostymer utöver deras huvudprodukt, den skräddarsydda skjortan. Med hjälp av 3D-teknik och avancerad matematik ska man skapa kroppsprofiler utifrån kroppens mått.

– Att tillverka en skräddarsydd kostym är ett hantverk med mycket kärlek. Traditionellt är det mycket tidskrävande för både kund och skräddare att få till den perfekta passformen. Men vi på Tailor Store har nu funnit en lösning. Med vår skräddarteknik och e-handelslösning erbjuder vi nu en kostym som håller högsta kvalitet på passform, snitt, sömmar och material, säger Tobias Lindblom, marknadschef på Tailor Store.

Milstolpe för Tailor Store

Skillnaden från den traditionella skräddarsydda kostymen är att kunden nu enkelt kan skapa sin måttprofil online. Måttprofilen kan sedan återanvändas varje gång kunden vill handla skräddarsydda plagg.

Precis som hos en vanlig skräddare klipps dock alla kostymens delar utefter varje kunds egna mått. I genomsnitt ska det ta runt 10 dagar att få sin kostym levererad.

– Vi är mycket stolta att nu även kunna erbjuda skräddarsydda kostymer online. Drivkrafterna för våra kunder är att de får unika kläder som de kan designa själva och få skräddarsydda. När vi nu lägger till kostymer till vårt produktsortiment är vi en komplett butik för skräddarsydda kläder. Detta är en milstolpe i företagets historia, säger Jan Höjman, VD på Tailor Store.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

Annons
Annons
E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons
Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta