Annons

Tailor Store ger sig på den skräddarsydda kostymen

Tailor Store ger sig på den skräddarsydda kostymen

2015-02-19 08:46

Näthandeln Tailor Store som nyligen lanserade ett nytt online-verktyg för att skräddarsy deras olika produkter, tar nu ytterligare ett steg mot deras framtidsvision. Tailor Store meddelar att man nu gjort en lyxprodukt tillgänglig för alla.

Tailor Store skall nu erbjuda skräddarsydda kostymer utöver deras huvudprodukt, den skräddarsydda skjortan. Med hjälp av 3D-teknik och avancerad matematik ska man skapa kroppsprofiler utifrån kroppens mått.

– Att tillverka en skräddarsydd kostym är ett hantverk med mycket kärlek. Traditionellt är det mycket tidskrävande för både kund och skräddare att få till den perfekta passformen. Men vi på Tailor Store har nu funnit en lösning. Med vår skräddarteknik och e-handelslösning erbjuder vi nu en kostym som håller högsta kvalitet på passform, snitt, sömmar och material, säger Tobias Lindblom, marknadschef på Tailor Store.

Milstolpe för Tailor Store

Skillnaden från den traditionella skräddarsydda kostymen är att kunden nu enkelt kan skapa sin måttprofil online. Måttprofilen kan sedan återanvändas varje gång kunden vill handla skräddarsydda plagg.

Precis som hos en vanlig skräddare klipps dock alla kostymens delar utefter varje kunds egna mått. I genomsnitt ska det ta runt 10 dagar att få sin kostym levererad.

– Vi är mycket stolta att nu även kunna erbjuda skräddarsydda kostymer online. Drivkrafterna för våra kunder är att de får unika kläder som de kan designa själva och få skräddarsydda. När vi nu lägger till kostymer till vårt produktsortiment är vi en komplett butik för skräddarsydda kläder. Detta är en milstolpe i företagets historia, säger Jan Höjman, VD på Tailor Store.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta