DET HÄR ÄR EN NYHET FRÅN Ehandel Event

Tung e-handelsjury under Emeets prisutdelning

Hur kundvänliga är egentligen e-handlarna?

Emeet Göteborg står för dörren och därmed en hel del festligheter. Bland många andra roliga inslag så kommer det att delas ut ett pris till en alldeles speciell e-handlare. Tillsammans med huvudpartnern Collector ska vi utse den e-handlare som har mest lojala kunder.

Tunga namn ska sålla

Med "vi" menar vi dock juryn som består av inga mindre än Carin Blom, PostNord, Jarno Vanhatapio, NA-KD, Adam Jonsson, Collector, Alexander Hars, e-handelsentreprenör och Michael Wictor, VD på Ehandel.se.

Annons

Det är alltså en ganska tung jury som kommer att utse vinnaren på Emeet i Göteborg den 7 september.

- Det är superroligt att vi lyckats få en sådan kompetent jury till prisutdelningen under Emeet Göteborg. Tillsammans med slutkundernas betyg och denna jury lär vi vaska fram en riktig stjärna när det kommer till kundvänlig e-handel, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

Vilka är då nominerade? Slutkonsumenter, alltså e-handlande kunder, ska ha fått nominera de e-handlare som de funnit mest kundvänliga.

Kända e-handlare på listan

De nätbutiker som nominerats flest gånger, enligt Collector som samlat in svaren, är Boozt, Zalando, Skincity, CDON, Apotea, H&M, Lyko, Cocopanda, Bodystore och Nelly.

Nu ska dock Juryn få säga sitt och titta närmare på vem som faktiskt är bäst på kundlojalitet.

- Kriterierna som e-handlarna bedöms efter är delvis baserade på vad slutkunderna tycker är viktigt och delvis på vad juryn ser att det krävs för att bedriva en e-handel som genererar en hög kundnöjdhet, säger Åsa Hillsten Eklund, CCO, Collector Bank.

Annons
Annons