Annons

Väljer bort e-handel: Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

2018-10-22 07:55

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

Butikskedjan Biltema är en av Sveriges fysiska aktörer som ännu inte har tagit steget mot att erbjuda omnikanal. Och enligt en artikel i Market, ser några satsningar på e-handel inte heller ut att vara på väg.

- Nej, kunderna vill ha våra fysiska butiker och det är kundens efterfrågan som styr. Vi satsar på fysiska butiker, men vill också erbjuda en modern, digital kundupplevelse, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema, till tidningen.

Istället för att - som många andra kedjor - kombinera fysiska butiker med e-handel, planerar Biltema att komma närmare kunderna genom att öppna fler varuhus.

"Inte rimligt att behöva åka 20 mil"

Bara under 2019 ska sex nya varuhus öppnas och om tio år väntas antalet varuhus ha fördubblats till 280.

Annons
Annons
- Strategin är att öka tillgängligheten och komma så nära kunderna som möjligt. Det är inte rimligt att kunder ska behöva åka 20 mil för att handla hos oss, säger Johan Gerdevåg.

Biltema ska i dag ha 140 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I december öppnar företaget sitt 50:e svenska varuhus i Varberg.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta