Annons

Väljer bort e-handel: Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

2018-10-22 07:55

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

Butikskedjan Biltema är en av Sveriges fysiska aktörer som ännu inte har tagit steget mot att erbjuda omnikanal. Och enligt en artikel i Market, ser några satsningar på e-handel inte heller ut att vara på väg.

- Nej, kunderna vill ha våra fysiska butiker och det är kundens efterfrågan som styr. Vi satsar på fysiska butiker, men vill också erbjuda en modern, digital kundupplevelse, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema, till tidningen.

Istället för att - som många andra kedjor - kombinera fysiska butiker med e-handel, planerar Biltema att komma närmare kunderna genom att öppna fler varuhus.

"Inte rimligt att behöva åka 20 mil"

Bara under 2019 ska sex nya varuhus öppnas och om tio år väntas antalet varuhus ha fördubblats till 280.

Annons
Annons
- Strategin är att öka tillgängligheten och komma så nära kunderna som möjligt. Det är inte rimligt att kunder ska behöva åka 20 mil för att handla hos oss, säger Johan Gerdevåg.

Biltema ska i dag ha 140 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I december öppnar företaget sitt 50:e svenska varuhus i Varberg.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta