Annons

Väljer bort e-handel: Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

2018-10-22 07:55

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

Butikskedjan Biltema är en av Sveriges fysiska aktörer som ännu inte har tagit steget mot att erbjuda omnikanal. Och enligt en artikel i Market, ser några satsningar på e-handel inte heller ut att vara på väg.

- Nej, kunderna vill ha våra fysiska butiker och det är kundens efterfrågan som styr. Vi satsar på fysiska butiker, men vill också erbjuda en modern, digital kundupplevelse, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema, till tidningen.

Istället för att - som många andra kedjor - kombinera fysiska butiker med e-handel, planerar Biltema att komma närmare kunderna genom att öppna fler varuhus.

"Inte rimligt att behöva åka 20 mil"

Bara under 2019 ska sex nya varuhus öppnas och om tio år väntas antalet varuhus ha fördubblats till 280.

Annons
Annons
- Strategin är att öka tillgängligheten och komma så nära kunderna som möjligt. Det är inte rimligt att kunder ska behöva åka 20 mil för att handla hos oss, säger Johan Gerdevåg.

Biltema ska i dag ha 140 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I december öppnar företaget sitt 50:e svenska varuhus i Varberg.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
TH Pettersson: <nobr>E-handeln</nobr> har inte nått förväntningarna

TH Pettersson: E-handeln har inte nått förväntningarna

Både omsättningen och resultatet backar.

Annons
Annons
Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Detaljhandelsjätte ser till att danskt märke stannar i Danmark.

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lanseras i samband med en fysisk butik i Oslo.

Framgångsrika <nobr>e-handlare</nobr> stoppas upp av protektionism

Framgångsrika e-handlare stoppas upp av protektionism

"Påverkar särskilt svenska företag".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

"Håller inte med KO eftersom inläggen gjordes av helt fri vilja".

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Byter namn till Smoooth Dogg.

Systembolaget hotar <nobr>e-handlare</nobr> med stämning

Systembolaget hotar e-handlare med stämning

"Skapar intryck av att försäljningen är laglig".

Annons
Annons
Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Tydligen en big deal.

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

"Går ur december med en mycket stark balansräkning".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta