Annons

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner Tidsbrist uppges vara skälet till att Madeleine McCanns mamma stänger ner webbshoppen

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

2018-09-25 10:03

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Många minns nog den brittiska fyraåringen som försvann under en familjesemester i portugal och sedan aldrig återfanns. Madeleine McCann, som hon heter, lämnades tillsammans med sina syskon sovandes på familjens hotellrum med regelbunden tillsyn från föräldrarna. Men när de vid ett av tillfällena under kvällen kom för att titta till barnen ska de ha upptäckt att dottern var borta. Händelsen inträffade 2007 och orsakade då stor uppmärksamhet i hela världen. Trots en massiv insats från föräldrarnas sida så återfanns aldrig flickan och det är än idag oklart vad har hänt henne.

Startade webbshop

En av de åtgärder som föräldrarna vidtog för att sprida budskapet om flickans försvinnande, var att starta en hemsida och en webbshop. I webbshoppen ska det bland annat ha sålts produkter med bilder på Madeleine, i hopp om att någon skulle se och känna igen henne, så att hon skulle kunna återförenas med familjen. Nu meddelar flickans mamma, Kate McCann dock att webbshoppen, efter 11 år i drift, läggs ner.

Annons
Annons
- Tyvärr, på grund av för många åtaganden och stressmoment, är jag just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan, skriver hon på den sida där webbshoppen tidigare fanns.

Donationer ska dock fortfarande vara välkomna och familjen tackar för allt stöd de har fått från allmänheten under de gångna åren.

- Ert stöd betyder mycket för oss. Er vänlighet och generositet är inte mindre uppskattad och fortsätter att muntra upp oss. Tack igen, avslutar Kate McCann. 

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta