Annons

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

2014-03-06 08:23

I USA och England är ”cashback-fenomenet”, det vill säga där konsumenter får tillbaka pengar på sina nätköp, en relativt vanlig företeelse och en mångmiljardindustri. Nu går Bonnier Growth Media in i bolaget Refunder.se, som är en svensk motsvarighet till utländska cashbacksajter.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 men nu är det dags att gå ut brett med tjänsten efter att Bonnier Growth Media valt att investera i bolaget.

Bonniers investmentbolag meddelar att man köper en tredjedel av Refunder.se och därmed går in som delägare tillsammans med grundarna Fredrik Ohlsson, Victor Dahlborg, Joakim Kempff och Andreas Adler.

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se, säger Ulrika Saxon, VD för Bonnier Growth Media.

Satsar på rejäl tillväxt

Tjänsten fungerar som så att e-handelskonsumenter får pengar tillbaka på alla onlineköp som sker hos de anslutna nätbutikerna, som i dagsläger är cirka 200. Till skillnad från en kupongtjänst så begränsar inte cashback konsumenten till ett visst erbjudande, utan pengar tillbaka gäller vid varje köp i butikernas hela sortiment.

– Fredrik, Victor och deras team har lagt en mycket bra grund, och vi är nu redo för att gemensamt trycka på knappen för en rejäl tillväxt, säger Ulrika Saxon.

Våren 2013 gjorde Schibsted Media Groups dotterbolag, Schibsted Vekst, en liknande investering när man köpte en minoritetspost i den norska tjänsten KickBack.no.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta