Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

I USA och England är ”cashback-fenomenet”, det vill säga där konsumenter får tillbaka pengar på sina nätköp, en relativt vanlig företeelse och en mångmiljardindustri. Nu går Bonnier Growth Media in i bolaget Refunder.se, som är en svensk motsvarighet till utländska cashbacksajter.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 men nu är det dags att gå ut brett med tjänsten efter att Bonnier Growth Media valt att investera i bolaget.

Bonniers investmentbolag meddelar att man köper en tredjedel av Refunder.se och därmed går in som delägare tillsammans med grundarna Fredrik Ohlsson, Victor Dahlborg, Joakim Kempff och Andreas Adler.

Annons
Annons

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se, säger Ulrika Saxon, VD för Bonnier Growth Media.

Satsar på rejäl tillväxt

Tjänsten fungerar som så att e-handelskonsumenter får pengar tillbaka på alla onlineköp som sker hos de anslutna nätbutikerna, som i dagsläger är cirka 200. Till skillnad från en kupongtjänst så begränsar inte cashback konsumenten till ett visst erbjudande, utan pengar tillbaka gäller vid varje köp i butikernas hela sortiment.

– Fredrik, Victor och deras team har lagt en mycket bra grund, och vi är nu redo för att gemensamt trycka på knappen för en rejäl tillväxt, säger Ulrika Saxon.

Våren 2013 gjorde Schibsted Media Groups dotterbolag, Schibsted Vekst, en liknande investering när man köpte en minoritetspost i den norska tjänsten KickBack.no.

 

Källa: Press

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!