Annons

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

2014-06-26 15:40

Den svenska prisjämförelsetjänsten Prisjakt, där många nätbutiker listar sina produkter, har fått en helt ny design. Tjänsten fick nyligen en helt ny logotyp och nu fortsätter alltså omklädnaden av tjänsten.

Prisjakts nya design är ett ganska stort avsteg ifrån den tidigare och mycket platt i sin grafiska utformning. Den ser nästan ut att vara responsiv, men det är den inte.

Företaget meddelar att den nya stilen skall underlätta användandet av tjänsten och göra det enklare att navigera på sajten.

– Gränssnittsdesign gör sig ofta bättre i platt sådan eftersom det lättare kan lyfta fram det du kan göra på sidan och låter dig fokusera mer på innehållet. Det blir till exempel tydligare vad som är en knapp och vad som inte är en knapp än tidigare. Vi har gjort oss av med alla övertoningar och istället lagt större fokus på färger och linjeavskiljningar, säger Prisjakts designer Pierre Orsander.

Sökrutan i fokus

Den nya sidan bjuder även på en gigantisk sökruta, en funktion som förstås används mycket av besökarna.

– Sökrutan är en av de viktigaste och mest använda funktionerna på Prisjakt och genom att göra den till det första man ser blir det lättare för nya användare att komma igång och hitta rätt produkt, berättar Pierre.

Att sidan inte är responsiv eller mobilanpassad vägs förstås upp av att Prisjakt har appar för de flesta plattformarna. Den nya sajten sägs även göra det mer enhetligt mellan företagets appar och webbsidan.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

stocktown
2014-06-28 01:10

Dom har gjort om till det sämre. Vilket är bra då deras intäkter kommer att sjunka.

Björn
2014-06-29 11:14

Tycker precis tvärtom ang. knappar, utan skuggning är det inte direkt uppenbart att det är en knapp.

Användbarhetsexperterna på Nielsen Group tar upp det här: http://www.nngroup.com/articles/ios-7/

Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta