Annons

iDealOfSweden-grundarna lanserar nytt varumärke Christoffer Johansson, vd

iDealOfSweden-grundarna lanserar nytt varumärke

2019-06-13 15:17

I morgon smäller det till.

Det nya e-handelsbolaget Golden Vagance är ett mix-and-match koncept där man kan välja att matcha badkläder med solglasögon, skapat av grundarna till Ideal of Sweden. 

- För oss hör solglasögon och badkläder ihop, men så ser det inte ut idag och kanske beror det på den historiska exponeringen inom retail, där produkter alltid separeras. Detta vill vi ändra på genom att bygga vår egen verklighet online och skapa ett nytt segment i form av ”sunwear” och vi har ett grymt team på plats för att göra det, säger Christoffer Johansson, vd för Golden Vagance, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Fokus på hållbarhet

Då skalmen på bågarna går att byta ut, bidrar detta också till ett hållbarhetstänk. I stället för att köpa flera par solglasögon för att få dem att matcha till sina badkläder, kan man uppdatera det par som man har.

Annons
Annons
- Förutom att de kan anpassa sin stil, eller matcha sina solglasögon och badkläder, kan de också välja en mer hållbar lösning för en billigare peng istället för att köpa ett par nya bågar för variationens skull, säger Christoffer Johansson.

Satsar på att bli globala

Golden Vagance kommer framförallt allt att sälja sina produkter i Sverige och Tyskland, men kommer att satsa på att bli globala.

- Vår ambition är i dagsläget att bygga en stark grund i Skandinavien och Tyskland för att på sikt kunna leverera Golden Vagances produkter till resten av världen. Vi vill bli det självklara valet av brand när solen lyser och vi har en rad produkter i åtanke för framtiden som går hand i hand med vårt koncept, säger Christoffer Johansson.

Bakom varumärket står Joachim Lindström och Filip Ummer som tidigare har startat mobilskalsmärket Ideal of Sweden. Tillsammans med Christoffer Johansson utgör de bolagets tre grundare. 

Malin Johannesson

Reporter

Annons
År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons
Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Annons
Annons
Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta