Annons

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

2014-11-24 10:32

Black Friday är inget för småbarn, i alla fall inte enligt baby- och barnaktören Jollyroom. Istället för en dedikerad dag med bra erbjudanden, klämmer man till med en hel vecka, en Black Week.

På fredag är det årets stora shoppingdag i USA, Black Friday. Men det kommer säkerligen att shoppas lite även på andra håll här i världen. Fenomenet sprider sig och allt fler svenska och norska e-handlare, samt en kinesisk jätte, har hoppat på tåget.

Jollyroom planerar till och med att ta det hela ett steg längre och klämmer i med en hel vecka med erbjudanden, en ”Black Week”. Syftet med årets satsning är att sätta Black Friday i rampljuset hos de nordiska konsumenterna, samt lyfta upp hela konceptet och skapa något nytt.
– Vi vill få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den nordiska marknaden och vi vill lyfta det till en högre nivå. Det är viktigt att vi är med i matchen med de stora internationella aktörerna. Vi vill visa våra nordiska konsumenter att vi kan vara minst lika bra som de amerikanska jättarna, säger Ole Sauar, Jollyrooms vd.

Kidsen som styr

Nyligen meddelade Amazon att man kör en liknande vecka. Med start i fredags, den 21 november och åtta dagar framåt, kommer e-handelsjätten att erbjuda en ny "deal" var tionde minut. Riktigt hur många”deals” Jollyroom kommer erbjuda vet vi inte, men man verkar har valt ett lite annorlunda sätt att välja ut dem.
– Det är ett genomarbetat koncept som rör sig över alla våra digitala kanaler, från hemsidan till nyhetsbrev, annonsering och sociala medier. Hela Jollyrooms kontor har under veckan kapats av ett rockband som består av fyra coola kids, vars mål är att krossa priserna riktigt hårt. Hela veckan kommer vi möta rockbandet i Jollyrooms olika kanaler där barnen tagit över och styr spakarna helt, säger Ole Sauar.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Annons
Annons
Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Obegränsat med leveranser för 930 kronor om året

Obegränsat med leveranser för 930 kronor om året

Livsmedelsjätte lanserar prenumerationsmodell för frakt.

Lanserade nytt varumärke - nådde miljonen på två veckor

Lanserade nytt varumärke - nådde miljonen på två veckor

Redan sålt till kunder i 13 länder.

Nordic Ecommerce Summit tillbaka våren 2020

Avslöjar: Nordic Ecommerce Summit tillbaka våren 2020

Drivs vidare av nytt bolag.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta