Annons

Lagerhaus E-handel är en stadigt växande treåring

Lagerhaus E-handel är en stadigt växande treåring

2014-09-19 16:25

I september firar Lagerhaus e-handel tre år, och man kan konstatera att det var ett lyckat drag att satsa på nätet. Under förra året växte e-handeln med nästan 60 procent, något som ser ut att bli verklighet även i år.

Lagerhaus e-handel har vuxit stadigt sedan starten 2011. Steget från bloggshoppar till en egen webbshop var ett lyckat drag och man har haft en starkt tillväxt varje år. Något som innebar att man under 2013 tvingades flytta till nya och större lagerlokaler.

Samma år kunde Lagerhaus e-handel även visa upp en omsättningsökning på 59 procent, och inte oväntat innebar det att nätet var den försäljningskanal som ökade mest under året. Och så har det fortsatt även under 2014.

Företagets största skyltfönster

Hittills i år har Lagerhaus e-handel skickat ut cirka 60 procent fler paket jämfört med 2013. Med ständigt uppåtgående siffror och marknadens ökade intresse för att handla på Internet har nätbutiken blivit företagets största skyltfönster.

– Kunder över hela landet handlar i vår e-handel, även de som också har möjlighet att besöka en Lagerhausbutik. Att vi har fri frakt vid order över 300 kronor gör att många väljer det bekväma alternativt att få varorna levererade hem, säger Maria Åkfors, E-handelsansvarig på Lagerhaus.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta