Contentbyrå massrekryterar – de får nya jobb

Ska bland annat skapa innehåll åt Klarna.

Med kunder som Stadium, Kicks och Indiska har contentbyrån Make Your Mark på senare tid tagit ett större kliv in i e-handelns värld. Företaget skapar innehåll åt sina kundföretag i form av exempelvis texter, poddar, filmer och material till sociala medier.

För en tid sedan landade Make Your Mark även ett kundavtal med Klarna, som contentbyrån nu är i full färd med att bygga en redaktionell strategi åt. Dessutom har Make Your Mark fått i uppdrag att utforma poddsatsningar åt bland annat bilmärket Mitsubishi.

Annons

"Står väl förberedda"

De nya avtalen innebär att Make Your Mark har fått stärka upp på personalsidan, och nu kan bolaget berätta om totalt tre nyrekryteringar som alla kommer från mediebranschen.

- Smarta varumärken förstår att en nyckel till framgång i dagens konsumentstyrda landskap är kommunikation. Och det är just den kommunikationen vi på Make Your Mark tror på. Därför är det roligt att såväl duktiga företag som vassa personer vill vara med oss. Med de här rekryteringarna står vi väl förberedda inför våra nya uppdrag, säger Make Your Marks vd Jonas Terning i ett pressmeddelande.

Har bland annat arbetat för Aftonbladet 

Anna Westman Swantesson har bland annat arbetat för Sveriges Radio och Aftonbladet, och Terese Allert har varit chefredaktör för tidningen Frida. På sin nya arbetsplats får de sällskap av Viktor Josefsson, som bland annat haft ledande roller på Transition Magazine och Getty Images.

- Alla tre rekryteringar har en bred och blandad erfarenhet, som kommer vara till stor nytta för våra kunder. Det var länge sedan jag såg fram emot en höst så här mycket, fortsätter Jonas Terning.

Terese Allert och Viktor Josefsson kommer att arbeta med Klarnas redaktionella innehåll, medan Anna Westman Swantesson i första hand ska utveckla Make Your Marks poddar.

Annons