Hon blir ny marknadschef hos Matsmart: ”Har imponerats”

Mer matsvinn och nya marknader.

Efter 13 år med ledande roller inom olika detaljhandelsföretag, har det blivit dags för Sofia Syrén att ta nästa steg i karriären. Nu lämnar hon jobbet som försäljningsdirektör hos Unilever för att istället bli marknadschef - eller CMO - hos Matsmart.

- Det känns fantastiskt kul att få vara med på Matsmarts resa och bidra med de kunskaper som jag samlat på mig om konsumentvaror och handel under åren, säger Sofia Syrén i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

- Jag har imponerats av Matsmarts utveckling och det känns som ett privilegium att få bidra med mina kunskaper till den unika affärsidén.

"Har de egenskaper vi letat efter" 

Matsmarts vd Karl Andersson menar att Sofia Syrén är precis den Matsmart behöver, inte minst eftersom hon har erfarenhet av både marknad och försäljning.

- Sofia har de egenskaper som vi letat efter. Hon kan branschen och genom hennes kontaktnät kan vi fördjupa samarbetet med våra befintliga leverantörer men också öppna dörrar till nya, säger han i en kommentar.

Ska utveckla samarbeten med leverantörer

Matsmarts nya CMO kommer att få ansvar för hela företagets marknadsföring. En av hennes arbetsuppgifter blir att bygga vidare på bolagets affärsmodell när Matsmart tar steget in på nya marknader.

– Jag ska hitta rätt position för Matsmart för att på ett så effektivt sätt som möjligt marknadsföra bolaget till både befintliga och nya kunder. Dessutom vill jag utveckla våra samarbeten med leverantörerna för att hjälpa dem ytterligare att ta tillvara på det matsvinn som förekommer och se till att det kommer våra kunder till nytta, avslutar Sofia Syrén.

Sofia Syrén har tillträtt sin nya tjänst.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!