Sainsbury’s har fått mersmak efter lyckat Alibabatest

Den brittiska livsmedelsjätten utökar sin satsning i Kina och fyller på sin Tmall-butik.

Sainsbury's lanserade nyligen en Prime Now-liknande tjänst på hemmaplan. Något som gör det möjligt för deras kunder att beställa online och få varorna hemkörda inom en timme. Nu ska livsmedelsjätten även utöka sin satsning i Kina efter ett lyckat test på Alibabas marknadsplats, rapporterar Internet Retailing.

– Tmall har lärt oss mycket om Kinas enorma digitala marknad. Bland annat betydelsen av försäljningsevenemang som Singles Day, och Alibabas kompetens inom den snabbt växande kinesiska digitala konsumentmarknaden, kommer att bli en stor tillgång för oss när vi växer och utvecklar vår verksamhet i Kina, säger Sainsbury's ekonomichef, John Rogers.

Annons

Säljer ett hundratal produkter

I dagsläget erbjuder Sainsbury's ett hundratal produkter under eget varumärke inom fyra olika kategorier på Tmall – Frukostprodukter, organiska produkter, drycker och babyprodukter. Till hösten kommer livsmedelsjätten att utöka sortimentet ytterligare.

– Kinesiska onlinekonsumenter vill ha högkvalitativa internationella produkter. Många kunder vill också få tag i produkter som de själva testat när de rest utomlands, säger John Rogers.

Annons