Spjut fokuserar på städning – röjer bort nätbutik

Ortopediska.se har sålts.

E-handelskoncernen Spjut E-commerce Group har hittat en egen nisch inom segmentet dammssugarpååsar och städattiraljer. Företaget driver sedan en tid tillbaka nätbutiker som Dammtussen, MrDustbag och Dammsugarpåsar.

Lampföreatg tar över

Nu har gruppen bestämt sig för att renodla verksamheten och i ännu större utsträckning fokusera på sina städningsrelaterade e-handelsbutiker. I dag meddelar Spjut att koncernen har sålt Ortopediska.se till det Kungsbackabaserade företaget Retina, som för övrigt sysslar med belysning.

Annons

I affären ingår även Ortopediskas norska och finska systerbutiker.

- Vi är mycket glada över att ha hittat en ny och engagerad ägare i Retina. Vi är övertygade om att de nya ägarna kommer att ge butikerna ett positivt fokus och en satsning inom ett mycket spännande e-handelssegment som växer snabbt: Sport och fritid, säger Mia Pettersson, som äger och driver Spjut E-commerce Group AB, i ett pressmeddelande.

Vill sälja fler sajter

E-handeln ortopediska säljer - precis som namnet antyder - ortopediska produkter relaterat till träning och hälsa. Ett sortiment som helt enkelt inte passade in i det område Spjut nu har valt att fokusera på.

- Vi på Retina är mycket glada att få möjligheten att ta över Ortopediska.se och på så sätt vara ett stöd för dig som av olika anledningar har ett behov av bekväma och prisvärda ortoser, säger den nya ägaren Sam Vilhelmsson.

Enligt Spjuts hemsida ingår även Zimbabwe.se och Bröllopsdagar.se i koncernen. Även de sajterna uppges vara till salu. Företaget har tidigare också sålt av en resesajt med namnet Backpacking.se. 

LÄS ÄVEN: Spjut renodlar verksamheten och byter namn

Annons