Satsning på omnikanal har lockat nya E-handelskunder

Resurs Bank lockar allt fler nordiska e-handlare med sin betallösning. Mycket tack vare sin satsning på omnikanalbetalningar. En lösning som gör att e-handlare kan erbjuda sina kunder en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden, både on- och offline.

I början av 2012 lanserade Resurs Bank sin betallösning för e-handlare, en fakturalösning där NetOnNet agerade testpilot. Sedan dess har det varit ganska tyst om Resurs Bank även om man lyckats knyta till sig en del e-handlare och aktörer inom resebranschen.

Under den senaste tiden ska det dock ha hänt en del och ett antal nordiska e-handlare ska nu ha inlett samarbete med Resurs Bank kring finansiering och delbetalning. En fördel med Resurs Banks lösning är dess fokus på omnikanal.

Annons

Med Resurs Banks nya omnikanalsatsning för betalningar kan detaljhandlare och e-handlare erbjuda en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden. Oavsett om det handlar om betalning med faktura, delbetalning eller konto.

Ett stort steg framåt

Babyproffsen är en butik som under flera år samarbetat med Resurs Bank om kundfinansiering i butiker, och när man i somras tog steget ut på nätet, valde man att utöka samarbetet med faktura, delbetalning och Babyproffsen-kort som betalsätt i nätbutiken.

Nu ska man även ha landat runt 25 nya e-handelskunder. Bland dessa finns Tripmonster, KungSängen, Willab Garden, AoB Travel, Gränsbygden, Kids Paradise, Loh Electronics, EDE Värmepumpar och Hylte Lantmän.

– Vi har tagit stora steg framåt i vårt e-handelserbjudande och upplever ett starkt intresse från e-handlare i hela Norden. Vår målsättning är att göra det ännu enklare och smidigare för detaljhandeln att hjälpa sina kunder till tryggare och smartare betalsätt, oavsett om det sker i butik eller inom e-handel, säger Olle Hyberg, Head of e-Commerce Resurs Bank.

 

Källa: Press

Annons
Annons