Adlibris och Discshop går samman

Två av Sveriges ledande e-handelsbolag, Adlibris och Discshop går samman. Tillsammans planerar man att expandera och öka tillväxten, både organiskt och genom nya förvärv.

Två giganter inom svensk e-handel blir till ett när Bonnier samordnar sina e-handelsbolag. Adlibris som dominerar internetbokhandeln i Sverige för tillfället går samman med en av Nordens ledande e-handelsbutiker inom hemunderhållning, Discshop.

I och med sammanslagningen kommer Discshop att bli ett dotterbolag till Adlibris och Henrik Oscarsson, vd för Discshop, kommer att rapportera direkt till Adlibris vd, Magnus Dimert.

Annons
Annons

Börjar gälla omgående

Den nya organisationen börjar gälla omgående och kommer även arbeta för att utöka den befintliga produktportföljen. Produktportföljsexpansionen kan komma att ske både organiskt och genom förvärv.

– Våra företag har mycket gemensamt. Genom sammanslagningen kan vi dra nytta av varandras kompetens och öppna upp för att expandera men framförallt för att ge ännu bättre erbjudanden gentemot våra kunder, säger Magnus Dimert, vd Adlibris.

Även Discshops vd, Henrik Oscarsson verkar väldigt nöjd med sammanslagningen.

– Jag kan inte tänka mig en bättre partner än Adlibris för att ta vara på den kraftiga tillväxten inom e-handel. Tillsammans har vi en oerhört spännande resa framför oss.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!