Askås växer med nya kunder och nya medarbetare

Plattformsleverantören Askås omsatte förra året 28,5 miljoner, vilket är en ökning med drygt 24 procent.

Askås, som nästa år fyller 20 år, kan lägga ett gott 2015 till handlingarna. Under förra året fick Askås både fler kunder och fler anställda, samtidigt som omsättningen växte med drygt 24 procent till 28,5 miljoner kronor. Företaget ska under samma period dessutom ha vuxit med lönsamhet.

- 2015 har varit ett bra år. Vi har fått sex nya duktiga medarbetare och fått varit med att utveckla våra kunders verksamheter och deltagit i en rad nya och spännande projekt, säger VD Jonas Askås.

Annons

Skincity bland de nya kunderna

Sedan tidigare har Askås e-handelskunder som Furniturebox, Gymgrossisten och Bangerhead. Nu växer skaran med bland andra hudvårdsföretaget Skincity, som också såg en rejäl omsättningsökning 2015.

- Vi har anlitat Askås som ny e-handelsleverantör, då vi sökt en ny partner som kan hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen av vår e-handel. Vi ser fram emot att göra detta tillsammans med Askås när vi lanserar den nya versionen av vår e-handel, säger Mikael Kjellman, VD på Skincity.

Det kommande året är Askås fokus fortsatt inställt på tillväxt, inte minst inom B2B-området, och företaget söker just nu medarbetare inom bland annat backendprogrammering, frontenddesign och SEO/SEM.

- Under 2016 planerar vi att fortsätta växa, främst genom att anställa fler medarbetare och att fortsätta den ständiga utvecklingen av vår e-handelsplattform genom ett antal nya och spännande utvecklingsprojekt. Vår vision är och kommer att vara att utveckla värdens bästa system för e-handel, säger Jonas Askås.

Annons