Attlings nya e-handel ska locka fler kunder till butikerna

Med en ny nätbutik på plats vill Efva Attling få fart på onlineförsäljningen samtidigt som gränsen mellan butik och nätet ska suddas ut.

I våras kunde Ehandel.se berätta att smyckesdesignern och konstnären Efva Attling planerade att lansera en ny e-handel. Smyckesföretaget har funnits på nätet sedan 2008 men det var först i slutet av 2011 som företaget lade ett större fokus på sin e-handel med en flaggskeppsbutik på nätet.

Nu ska man se till att få ytterligare fart på onlineförsäljningen och i förra veckan lanserades den nya webbshopen på Askås e-handelsplattform.

Annons

– Alla tekniska bitar av plattformsbytet har känts tryggt och bra. Nu kan vi jobba för att verkligen få vår e-handel att växa rejält, säger marknadschefen Petra Dranger Jendermyr.

B2B är en viktig del

Efva Attling har idag butiker i Stockholm, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Oslo samt New York, och förutom åtta egna konceptbutiker, har företaget fler än 200 återförsäljare i tio länder. Därför var det viktigt med en e-handelslösning som passade för både B2C och B2B.

– Vi har inte någon tanke på att e-handeln ska börja konkurrera med vår fysiska försäljning. Vi tror att vi både kan få till en stark utveckling online samtidigt som vår nya e-handel också ska locka fler att besöka butikerna, säger Petra Dranger Jendermyr.

Annons