Annons

Bättre fokus i Scandinavian Photo:s nya nätbutik

Bättre fokus i Scandinavian Photo:s nya nätbutik

2012-03-08 14:09

Från en e-handelspionjär till en annan. Scandinavian Photo, som ska ha bedrivit e-handel sedan 1995, meddelade igår att de släppt en ny version av sin nätbutik. Det är en ganska drastisk redesign i våra ögon och deras e-handelschef har följande att säga om den:

– Med ett nytt modernt gränssnitt hoppas vi kunna nå en ännu bredare målgrupp. Produkter för den foto och filmintresserade har vi i massor och nu vill vi göra det enklare att hitta rätt oavsett om man är nybörjare eller proffsfotograf, säger Niklas Larsson, e-handelschef på Scandinavian Photo.

Från vänstermeny till toppnavigering

Några viktiga nyheter på sidan ska vara en snabbkassa, ny sökfunktion och mer sociala funktioner. Det största avsteget, navigeringsmässigt, ifrån den förra designen är att de nu kör med stora rullgardinsmenyer. Dessa inhuserar även underkategorierna, som inte alltid får plats. De har alltså gått ifrån en vänstermeny till toppnavigering.

Detta är något som ser ut att bli mer och mer populärt i moderna nätbutiker. Senast vi såg denna design var i Kjell & Companys nya e-handel. Vi vet inte riktigt vad vi tycker om denna utveckling. Dessa rullgardinsmenyer skapar dock uppenbarligen renare startsidor. Har man en oändligt lång vänstermeny verkar detta vara lösningen som används i dagsläget.

Frågan vi skulle vilja ställa är om vi går mot en toppnavigerad e-handel, generellt, och om vänstermenyn är hotad? Eller är det kanske en hybrid som är framtiden, vilket vi tycker oss se på t.ex. Nelly.com.


Källa: press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta