Billmate tar in Internet-veteran som ny marknadschef

Grundaren av Internet i fokus ska hjälpa varumärket till nya höjder.

Efter att Mattias Hultberg valt att gå tillbaka till livet som e-handlare, kunde vi i augusti meddela att Billmates förre vd Johan Lindberg skulle göra comeback. Han får nu sällskap i ledningen av Internet i fokus-grundaren David Klein, som blir Billmates nya marknadschef.

20 år inom webb och marknad

I ett pressmeddelande beskriver Billmate David Klein som en person med över 20 års erfarenhet inom webb och marknad. Utöver att ha grundat marknadsföringskonferensen Internet i fokus, har han arbetat bland annat som marknadsansvarig på Grafiska Akademin i Malmö.

Annons

- Jag är mycket nöjd med att nu ha David med i teamet. Han har bra kompetens, erfarenhet och ett stort kontaktnät som kommer bli viktigt framöver. En viktig pusselbit som vi tidigare saknat, säger Johan Lindberg om sin nya medarbetare.

Ska styra up ny marknadsavdelning

På sitt nya jobb ska David Klein bygga upp och leda en ny marknadsavdelning, samt ansvara för Billmates interna och externa kommunikation. Planen uppges vara att den nya marknadsavdelningen ska “hjälpa varumärket att nå nya höjder”.

- Jag är väldigt glad över tillfället och ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla varumärket och alla utmaningar som ingår. Mitt mål är att implementera nya effektiva digitala marknadsföringsinsatser, öka försäljningen och stärka varumärket, säger han.

Betalningsleverantören Billmate utgör ett av tre varumärken i Invoice Group. De övriga två är Invoice Finance och Invoice Inkasso.

Annons