Annons

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra Helena Hagströmer och Michelle Macksey

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra

2018-02-02 14:14

Nystartat produktionsbolag riktar in sig på e-handlare.

Så sent som i veckan pekade H&M ut e-handeln som en viktig del i framtidens försäljning, och i sina senaste kvartalsrapporter har modegiganten även lyft fram e-handeln som en del av företaget som det går relativt bra för.

H&M:s 2017: "En besvikelse" - går all in på e-handel

Nu väljer två tidigare medarbetare på H&M:s e-handelsavdelning att starta ett eget företag inom marknadsföring. Planen är att hjälpa andra e-handlare genom att "producera försäljningsdrivande content på ett kostnadseffektivt sätt".

"Har saknats strategisk mellanhand"

Mer exakt ska Hagströmer Macksey, som den nya byrån heter, vägleda e-handlarna i hur man planerar och tar fram digitalt innehåll. Skillnaden mot andra produktionsbolag uppges vara att Hagströmer Macksey fokuserar på “processen som helhet, från provhantering till leverans av färdig bild och text”.

Annons
Annons
- Det har saknats en strategisk mellanhand som förstår både kunden, teknikleverantören och produktionsbolaget. Vi vill ge våra kunder verktygen att satsa tid och pengar på rätt saker för att få ut det mesta möjliga av sin contentproduktion, säger medgrundaren Michelle Macksey i ett pressmeddelande.

Ska spara kostnader

Kollegan Helena Hagströmer, som blir den nya PR-byråns vd, ser framför sig att Hagströmer Macksey kan avlasta e-handlarna, som därmed får tid till annat.

- För en lyckad försäljning på webben behövs en bra bakomliggande process där allt funkar och produktionen blir klar i tid. Ofta är det kostsamt och tidskrävande att producera content men det vill vi ändra på, säger hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta