Annons

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra Helena Hagströmer och Michelle Macksey

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra

2018-02-02 14:14

Nystartat produktionsbolag riktar in sig på e-handlare.

Så sent som i veckan pekade H&M ut e-handeln som en viktig del i framtidens försäljning, och i sina senaste kvartalsrapporter har modegiganten även lyft fram e-handeln som en del av företaget som det går relativt bra för.

H&M:s 2017: "En besvikelse" - går all in på e-handel

Nu väljer två tidigare medarbetare på H&M:s e-handelsavdelning att starta ett eget företag inom marknadsföring. Planen är att hjälpa andra e-handlare genom att "producera försäljningsdrivande content på ett kostnadseffektivt sätt".

"Har saknats strategisk mellanhand"

Mer exakt ska Hagströmer Macksey, som den nya byrån heter, vägleda e-handlarna i hur man planerar och tar fram digitalt innehåll. Skillnaden mot andra produktionsbolag uppges vara att Hagströmer Macksey fokuserar på “processen som helhet, från provhantering till leverans av färdig bild och text”.

Annons
Annons
- Det har saknats en strategisk mellanhand som förstår både kunden, teknikleverantören och produktionsbolaget. Vi vill ge våra kunder verktygen att satsa tid och pengar på rätt saker för att få ut det mesta möjliga av sin contentproduktion, säger medgrundaren Michelle Macksey i ett pressmeddelande.

Ska spara kostnader

Kollegan Helena Hagströmer, som blir den nya PR-byråns vd, ser framför sig att Hagströmer Macksey kan avlasta e-handlarna, som därmed får tid till annat.

- För en lyckad försäljning på webben behövs en bra bakomliggande process där allt funkar och produktionen blir klar i tid. Ofta är det kostsamt och tidskrävande att producera content men det vill vi ändra på, säger hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta