Annons

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra Helena Hagströmer och Michelle Macksey

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra

2018-02-02 14:14

Nystartat produktionsbolag riktar in sig på e-handlare.

Så sent som i veckan pekade H&M ut e-handeln som en viktig del i framtidens försäljning, och i sina senaste kvartalsrapporter har modegiganten även lyft fram e-handeln som en del av företaget som det går relativt bra för.

H&M:s 2017: "En besvikelse" - går all in på e-handel

Nu väljer två tidigare medarbetare på H&M:s e-handelsavdelning att starta ett eget företag inom marknadsföring. Planen är att hjälpa andra e-handlare genom att "producera försäljningsdrivande content på ett kostnadseffektivt sätt".

"Har saknats strategisk mellanhand"

Mer exakt ska Hagströmer Macksey, som den nya byrån heter, vägleda e-handlarna i hur man planerar och tar fram digitalt innehåll. Skillnaden mot andra produktionsbolag uppges vara att Hagströmer Macksey fokuserar på “processen som helhet, från provhantering till leverans av färdig bild och text”.

Annons
Annons
- Det har saknats en strategisk mellanhand som förstår både kunden, teknikleverantören och produktionsbolaget. Vi vill ge våra kunder verktygen att satsa tid och pengar på rätt saker för att få ut det mesta möjliga av sin contentproduktion, säger medgrundaren Michelle Macksey i ett pressmeddelande.

Ska spara kostnader

Kollegan Helena Hagströmer, som blir den nya PR-byråns vd, ser framför sig att Hagströmer Macksey kan avlasta e-handlarna, som därmed får tid till annat.

- För en lyckad försäljning på webben behövs en bra bakomliggande process där allt funkar och produktionen blir klar i tid. Ofta är det kostsamt och tidskrävande att producera content men det vill vi ändra på, säger hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta