Annons

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra Helena Hagströmer och Michelle Macksey

De lämnade H&M:s e-handel - ska skapa content åt andra

2018-02-02 14:14

Nystartat produktionsbolag riktar in sig på e-handlare.

Så sent som i veckan pekade H&M ut e-handeln som en viktig del i framtidens försäljning, och i sina senaste kvartalsrapporter har modegiganten även lyft fram e-handeln som en del av företaget som det går relativt bra för.

H&M:s 2017: "En besvikelse" - går all in på e-handel

Nu väljer två tidigare medarbetare på H&M:s e-handelsavdelning att starta ett eget företag inom marknadsföring. Planen är att hjälpa andra e-handlare genom att "producera försäljningsdrivande content på ett kostnadseffektivt sätt".

"Har saknats strategisk mellanhand"

Mer exakt ska Hagströmer Macksey, som den nya byrån heter, vägleda e-handlarna i hur man planerar och tar fram digitalt innehåll. Skillnaden mot andra produktionsbolag uppges vara att Hagströmer Macksey fokuserar på “processen som helhet, från provhantering till leverans av färdig bild och text”.

Annons
Annons
- Det har saknats en strategisk mellanhand som förstår både kunden, teknikleverantören och produktionsbolaget. Vi vill ge våra kunder verktygen att satsa tid och pengar på rätt saker för att få ut det mesta möjliga av sin contentproduktion, säger medgrundaren Michelle Macksey i ett pressmeddelande.

Ska spara kostnader

Kollegan Helena Hagströmer, som blir den nya PR-byråns vd, ser framför sig att Hagströmer Macksey kan avlasta e-handlarna, som därmed får tid till annat.

- För en lyckad försäljning på webben behövs en bra bakomliggande process där allt funkar och produktionen blir klar i tid. Ofta är det kostsamt och tidskrävande att producera content men det vill vi ändra på, säger hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta