Den hyggliga kassan nysatsar – låter kunden välja ombud

Marginalen Bank bygger ut sin kassa med bättre fraktalternativ.

Tiden då varje e-handelskund helt enkelt fick nöja sig med det utlämningsställe som fraktleverantören hade utsett som mest lämpligt, verkar allt mer vara på väg bort. Vi har tidigare berättat om PostNords fraktcheckout och om företag som Shipwallet, vars hela affärsidé är att göra frakten mer anpassad efter kundens önskemål.

"Vill vara en checkout med flexibilitet"

Nu sällar sig Marginalen Bank till skaran av leverantörer som vill ge kunden större möjligheter när det kommer till frakten. Genom ett samarbete med Unifaun ska betalningsuppstickaren låta kunderna välja utlämningsställe direkt i företagets kassa Hygglig Checkout.

Annons

- Enkelheten har alltid varit i fokus med Hygglig, men vi vill även vara en checkout med flexibilitet. Många köpare vill idag välja leverans till platser som passar bättre med det dagliga livspusslet. Det kan vara nära jobbet, gymmet eller förskolan, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout, i ett pressmeddelande.

Den nya tjänsten ska vara kostnadsfri för alla handlare som har Hygglig-kassan. För att upplägget ska fungera krävs det att man även har ett avtal med Unifaun.

Ombud nära hemmet förifyllt

Precis som tidigare möts kunden av att det utlämningsställe som ligger närmast hans eller hennes hemadress är förifyllt som leveransalternativ. Vill man hämta sitt paket någon annanstans får man aktivt välja det själv.

- Vi har varit noga med att behålla den goda köpupplevelsen som det innebär att handla via Hygglig Checkout, möjligheten att styra leveransen är ytterligare ett steg framåt för många köpare som sliter med att få tiden att räcka till. Vårt samarbete med Unifaun är unikt och vi är hedrade att få utveckla tjänsten tillsammans med en så ledande och innovativ aktör, säger Lars Francke.

Annons