Annons

Digital loppmarknad växer så att det knakar

Digital loppmarknad växer så att det knakar

2013-06-10 14:11

Citiboard.se är ännu en köp- och säljplattform som nu utmanar Blocket. Något man lyckats väl med enligt sajten själva och några månader efter lansering ska man redan ha slagit Blocket i flera distrikt och städer i Sverige.

OnTheFlea, Osom, Vintigo, NyBytt och Jumblets är några Blocket-utmanare vi skrivit om och nu kommer ytterligare en. Citiboard.se är en ny köp- och säljplattform och på sex månader ska man ha lockat nästan 100 000 medlemmar som köper och säljer dagligen.

Att lägga in annonser är gratis och man ska inte heller kräva några komplicerade registreringar eller långt väntande innan annonserna blir synliga på plattformen. Enligt företagets VD, Daniel Tidebrink, säljs över 20 procent av produkterna redan samma dag.

För tillfället har man drygt 60 000 produkter till salu och varje dag ansluter sig runt 1 000 nya medlemmar. De mest populära produkterna är inom mode, möbler/heminredning och barnprodukter där Citiboard redan ska ha slagit Blocket i flera län och städer.
– Vi ser ett jättebehov för den här typen av tjänst på marknanden. Blocket handlar ju till stor del om fordon och vi erbjuder därför en tjänst för det vi kallar "höghastighetsprodukter", säger Daniel Tidebrink

Kopplat till Facebook

Citiboard beskriver sig själv som en nätloppis som är kopplad till ditt Facebook-konto och ska på så vis ska ge användarna en större säkerhet med en spännande “communitykänsla”.Daniel Tidebrink
– Användarna gillar det för att det ger tillgång till den enorma Facebook-publiken utan att det lämnar några som helst spår till dina vänner eller bekanta att du använder Citiboard. Det är fullständig anonymitet, säger Daniel Tidebrink.
Förutom en webbsida erbjuder man dessutom en app för både iOS och Android och enligt Daniel Tidebrink är det interaktionerna mellan användarna, och att man är en form av digital loppmarknad som varit framgångsreceptet.
– Vi lever helt enkelt i en tid där allt ska vara smidigt och helst gå så snabbt som möjligt, och med tanke på hur många svenskar som redan använder Citiboard utan att vi ens börjat med traditionell marknadsföring har vi med all säkerhet prickat helt rätt i det vi gör, säger Daniel Tidebrink.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta